dinsdag 11 maart 2014

En dan lijkt het wel voorjaar!

En dat is het ook. Afgelopen weekend was het overal in Nederland meer dan prachtig weer! Wat is dat toch heerlijk! Alles is mooier, mensen lijken vrolijker (en aardiger) en iedereen krijgt kriebels. Heerlijk!
Zo zaten moeders en ik in de zon, op de lounch set. Zij aan de brei, ik aan de haak. Koffie erbij, onze haaknaaldenetuitjes tussen ons in. (Mams kon er ook wel 1 gebruiken dus ik heb er geen meer over, dus ben alweer bezig aan een nieuwe, haha).
 De eerste knoppen komen in de Eukebia.
En de viooltjes groeien en bloeien.
 De blauwe viooltjes kreeg ik in oktober van mijn schoonmoeder. Door de zachte winter bleven ze maar doorbloeien.
Eindelijk begint de Viburnum ook wat te doen! Heel langzaam aan komt er groen en kleur in de tuin. Heerlijk!

Nog meer kleur en bloemen, maar in dit geval voor onze grote dame, Annabel, die gisteren de heugelijke leeftijd van 13 jaar heeft mogen bereiken! Jeetje, 13.... Ik heb hier al regelmatig in het verleden mijn verbazing uitgesproken over hoe snel dat gaat, dat opgroeiende grut, maar het is echt zo.. wat gaat dat snel. Een steeds mooier wordende jonge dame, met bijna rechte tanden (door het hekwerk dat nog in haar mond zit), met prachtige ogen (waarbij een lik mascara al snel werkt, als je al mega lange wimpers hebt.) en soms al best veel (eigen)wijsheid. Maar soms ook zulk gek gedrag, van een 3-jarige haha!Het gaat veel te snel!

Voor haar verjaardag kwam mijn broer met zijn gezin gisteren weer langs. Annabel had eerst 's ochtends F-proeven, voor paardrijden. Daarna hebben we heerlijk in de tuin gezeten met zijn allen, in het zonnetje.
Schone zus wilde graag leren tapestry haken. Grappig, zij heeft altijd aan een half woord genoeg en pikt het altijd meteen op. Zo handig als zij is!

En dan was het al met al weer heel druk, met logees en veel bezoek en paardrijden en badminton en werken etc. Maar het was weer reuze gezellig dus het was het allemaal dubbel en dwars weer waard!