zondag 9 december 2012

Een paar projectjes.

Ik heb de afgelopen dagen een paar snelle, redelijk kleine dingen gemaakt.
 2 hangmanden, voor pyama's, sloffen of andere bedrommels.

 2 paar sloffen. Voor Annabel en voor Julia. Annabel heeft deze met pompoms zelf uitgezocht. En ze is er blij mee! Tussen haar voeten en de mijne zit nog maar 2 maten verschil, dus ik pas ze ook. (ze rekken genoeg mee). Wat worden ze snel groot, die kinderen, belachelijk, echt waar.

Deze kleine paarse slofjes zijn voor Julia, uiteraard. Met bloempjes en kraaltjes. Ze zijn een klein beetje te groot, helaas. Maar ze groeit er wel in en anders haak ik een riempje over de bovenkant of zo. Met sokken aan zal het beter blijven zitten.

Ondanks de sneeuw afgelopen vrijdag kom ik maar niet in een lekkere kerststemming. Het lukt nog niet, dit jaar. Ik heb het geprobeerd, met kerstmuziek, kaarsjes en een lekker kopje cappucino of chocomel, maar nee, er komt niets.
Meestal heb ik er niet zo'n moeite mee, maar op een of andere manier lijkt de kerstboom zetten dit jaar een enorme tegenopziener. Geloof me, dit is echt niets voor mij, maar ik voorzie gedoe met bomen, met kluit of zonder, wie vindt welke boom het mooist, 2 kleintjes of 1 grote, waar moet hij staan, de lichtjes erin, bleehhh. En daarbij vind ik gewoon iedere boom per definitie gewoon veel te duur. Doe normaal, bijna 30 of 40 euro neerleggen voor een relatief klein boompje, zonder kluit. (en dan heb ik het niet over een nordmann). De naalden vallen altijd enorm uit, tot grote irritatie. We hebben nu onze kittens, gedoe....
 Normaal kijk ik hier altijd enorm naar uit, maar dit jaar niet. Onze situatie is ook niet heel gezellig natuurlijk, op het moment. We proberen het wel, maar de gedachte dat dit de laatste kerst zal zijn waarschijnlijk, waarbij al onze dierbaren aanwezig zullen zijn, is moeilijk te verkroppen.
Nou ja, ik zal me toch moeten vermannen voor de kinderen. Die overleven een kerst zonder boom echt niet. En dat wil ik ook niet natuurlijk! Vooral voor hun moet alles echt kerstig worden en kerstig doorgaan. Ze krijgen het al moeilijk genoeg dus wat we nog 'goed' doorkomen moet vooral goed doorgaan.
Misschien komt de zin bij mij nog wel.... over een paar dagen, of volgende week.... maar nu nog even niet.

Inmiddels hebben we wel nieuwe eetkamerstoelen gekocht. Daar ben ik heel blij mee. Dat dan weer wel. Nu nog een nieuwe bank, maar wat moeten we dan weer met de oude?
Daarbij zitten we zo ongeveer de hele maand  december vol met sociale verplichtingen, die natuurlijk wel heel gezellig zijn, maar ook zo veel energie kosten. En tijd. Tijd die ik liever door had gebracht met de kinderen of met kerstvoorbereidingen.
Nou ja, let maar niet op mij, soms heb je even je dag niet. Of je weekend niet.
Als ik weer wat in een betere stemming ben meld ik me weer.