woensdag 25 juli 2012

Vakantie!

Afgelopen zaterdag zijn we een nachtje de caravan gaan uitproberen op een camping hier om de hoek. In Wijdenes. Een leuke camping met een zwembad, een restaurantje en een speeltuintje. Meer is er eigenlijk ook niet nodig voor de kinderen. We zouden 1 nachtje gaan, maar gezien de schitterende weersverwachting zijn we tot vanochtend gebleven. Sander heeft maandag en dinsdag gewerkt en ik was met de kinderen lekker op de camping. Het gekke is dat ik het gevoel heb een week of meer weg te zijn geweest. Ook al zaten we 10 minuten rijden van huis, toch voelt het echt of je er helemaal uit bent. Heerlijk. De caravan beviel goed, alles deed wat het moest doen en het slapen ging prima met zijn vijven in 1 hok. We hadden alleen de luifel uitstaan, niet de voortent. Ook dit ging perfect met mooi weer, voor een paar dagen. In de caravan meer dan genoeg ruimte. (nou ja, niet meer dan.... maar wel genoeg).


Zondagmiddag was er kinderbingo op de camping. Ik had de meiden 's ochtends het verhaal verteld, hoe wij vroeger met oma Janny en opa Rienk zijn wezen kamperen en waar zij met hun kinderen bij een bingo de ene prijsna de andere hebben gewonnen. Op een gegeven moment werd dat zelfs genant. MIjn broer wilde graag een roeiboot en opa Rienk zei tegen hem dat hij hem wel zou winnen voor Olav. Oma Janny boos want hoe kun je zoiets nu beloven, terwijl je helemaal niet weet of dat gaat lukken? Drie keer raden, ja hoor, mijn broer kreeg zijn roeiboot. De halve bingo hadden ze aan prijzen binnengesleept. (misschien is het in mijn herinnering enigszins wat gekleurd en was het misschien minder, maar het was genant, zoveel dat ze wonnen).
De meiden vonden dit natuurlijk een prachtig verhaal en zagen dit helemaal voor zich.
Na dit bingoverhaal gingen ze zelf naar de kinderbingo. Ik liep binnen om te kijken hoe het ging; Sander hielp Julia een beetje en Annabel en Nora waren ijverig bezig met hun kaarten. De tongen nog net niet uit de mond van ijver, maar het scheelde niet veel. Toen riep Julia bingo! Ja hoor, dat was prijs. De tweede ronde riep Nora bingo. De derde ronde riep Nora weer bingo. De andere kinderen werden al wat moedeloos en riepen, nee, niet weer bij die tafel! De vierde ronde riep Annabel bingo. Ik geef toe, hoe leuk ook, het voelde inderdaad toch wat genant. Afijn, van de 9 prijzen wonnen mijn kinderen de eerste 4, haha! En nee, we hadden geen roeiboot, maar Nora won wel een grote opblaaskrokodil voor in het zwembad. Dit lijkt er toch op.
Maar ja, dat is karma he, wat ik vroeger bij de bingo niet heb gewonnen (maar de bruintjes wel) hebben mijn kinderen voor mij goed gemaakt haha! Het is maar goed dat er na 9 prijzenrondes gestopt werd, want ze werden al fanatieker en hebberiger. En ik erbij, moet ik toegeven....... toch een potienteel gokverslaafde vrees ik.
Kortom, heerlijke dagen, mooi weer, veel vriendinnetjes op de camping waar ze heerlijk mee hebben gespeeld, lekker handwerken, lekker eten, wijntje erbij, echt een vakantiegevoel, ook al moet ik nog 2 weken werken tot mijn vakantie. Deze mooie dagen hebben we maar meegepikt toch?
Ik was maandag en dinsdag zo veel alleen overdag, dat het bijna ouderverwaarlozing leek. Ik genoot wel erg van de rust, maar voelde me af en toe wel heel alleen haha. Het is ook niet gauw goed he?
 Lekker handwerken.
 Het kussen, met aan de ene kant een granny square.
 En aan de andere kant een granny stripe.
1 kussen voor de caravan is af, met het tweede ben ik nog bezig. Het staat wel lekker fris, met dat groen erin. Leuk hoor. Het tweede kussen wordt een ripple stitch, in dezelfde kleuren.


Lekker ontbijten buiten.
Het was echt heel geslaagd. En de caravan was wederom zo ongeveer de oudste van de camping, maar hij voldeed prima en deed alles wat hij moest doen. 1 dame kwam zelfs even kijken omdat hij zo aan die van haar vroeger deed denken. Pure nostalgie vond ze het haha! We stonden uiteraard op een veld met mensen met enorme grote, nieuwe caravans. We vielen een beetje uit de toon, maar who cares? Voor ons is het de mooiste caravan die er kon zijn. En we slapen lekker droog en van de grond af. Hebben een koelkast, een badkamertje met wastafel en 5 volwaardige slaapplaatsen. Kan het beter? Voor ons niet! Ik heb nu al weer zin in de volgende vakantie! Hopelijk met net zulk mooi weer.