maandag 30 juli 2012

Nog een kussen af.

Het tweede kussen voor de caravan is af. Een ripple stitch kussen is het geworden.
En gisteren zijn we bij de Ikea geweest. Daar hadden we een mooie bank gezien. Onze huidige fijne bank is nog goed, maar de bekleding begint overal te scheuren van slijtage. Jammer, maar de hoezen zijn niet meer te leveren en nieuwe hoezen schijnen bijna even duur te zijn als een nieuwe bank.
Nog geen bank gekocht, wel een paar stofjes. Ik heb er nog geen bestemming voor, maar fijn om te hebben.
De kinderen zijn gisteren met opa vertrokken naar Limburg, met de trein. Het is stil hier. Ook Julia is mee. Die snapte niet dat opa niet 3 dagen eerder kwam. Ze zat er totaal niet mee om van mij (ons) weg te gaan. De 2 oudsten hebben dat al jaren niet meer, die hebben het wel gezien met hun moeder, en vooral opa's en oma's zijn altijd een stuk beter dan mama, haha. (wat overigens normaal is hoor, dus ik trek het me niet persoonlijk aan, ze zijn dol op ons maar ergens een paar dagen heen zonder ouders is heerlijk als je 9 en 11 bent!). Julia hangt (nou ja, hing) wat meer aan mij. Die vond het altijd wel prettig om bij mij te zijn en kon niet zo lang zonder. Maar dat is dus ook niet meer zo. Ze ging probleemloos met opa mee in de trein en weet precies dat over 5 dagen wij ook komen dus dat is prima voor haar. Ze vindt het heerlijk bij opa en oma.
Voor ons is het ook wel lekker, maar ook stil. Heel stil. Ik moet van de week veel werken en veel in huis doen dus het komt mooi uit zo, maar toch is het wel stil. 's Avonds eten met zijn 2-en, maar ook maar troep en was van 2. Dat scheelt.
Ik vermaak me wel, ga poetsen en wassen en opruimen en werken etc. En het is heel fijn om te weten dat de kinderen zich zo heerlijk vermaken bij opa en oma. En opa en oma geneiten er ook enorm van, dat weet ik zeker!