woensdag 18 juli 2012

Wat een dag...

Soms heb je een dag die je liever zo snel mogelijk vergeet. Vanmorgen op school geholpen met soppen. Slechts 3 moeders hadden zich opgegeven. 3 en half uur zijn we bezig geweest! En dan hebben we alleen maar kasten met educatieve meuk gehad. Hoeveel kun je hebben in een klas? Als er schoolreisje is willen alle ouders wel mee, maar gaat het om poetsen laat iedereen het afweten. Weg ochtend. maar goed, ik heb dat graag over voor school hoor. En alle respect voor de juffen dus die help ik graag. Maar ja, het is niet mijn hobby, poetsen.
Vanmiddag door de regen naar de stad, naar logopedie. We gingen anderhalf uur eerder want Julia moest nog nieuwe gympen en kadootjes voor de juffen etc. Ik dacht lekker ergens wat te drinken, is 1 kind eerder afgeslagen (fietste achter me) want ze dacht dat ik een omweg nam naar logopedie. Bijna anderhalf uur niet gezien. Ik heb ook niet hard gezocht, ik dacht ze zoekt het maar ff uit. Ze loopt niet in 7 sloten tegelijk en ik dacht ik heb haar hier meer mee dan haar gaan zoeken met 2 zusjes, in de stromende regen uiteraard. Want de auto stond in de garage. Alweer. Onderdeeltje moest besteld worden dus hij kon nog een keer. Kind boos en verontwaardigd, ik nijdig natuurlijk dat ze zonder een woord of even vragen waar ik heen ga, gewoon haar eigen weg gaat! Tja, als je 11 bent heb je de waarheid en wijsheid in pacht. Toch?
Een leuke aanbieding in de schoenenwinkel ging ook niet door, want ja, alle combinaties mogelijk, maar natuurlijk niet wat ik in gedachten had! Naar huis door de regen, auto moest opgehaald worden, buuv me naar de garage gebracht, auto valt bijna 400 euro duurder uit (!!!!!!) en toen ik vroeg hoe dat kwam kreeg ik te horen, ' dat bespreek ik wel met uw man'. Nee serieus, de pannekoek heeft me dit zinnetje zo'n 10 keer naar het hoofd geslingerd! ' Dat bespreek ik wel met uw man'. Hallo, ben ik achterlijk? Toen ik vroeg wat voor klepje het was en hoe duur het werd vroeg hij serieus of ik behoefte had aan een technisch verhaal of zou hij het maar bespreken met mijn man? Ik ben wel blond en vrouw, maar kom op! Ik kreeg spontaan visioenen waarbij ik zijn kippe-nekje greep en hem tussen deur en deurpost hield en de deur een paar keer flink dichtsloeg! maar verder ben ik heus geen agressief type hoor. En nee, het is niet die tijd van de maand!
Nora intussen alleen naar gitaarles, want ik was uiteraard net niet op tijd terug. Komt ze na een kwartier terug; geen leraar, deur op slot. Nou, de chocolaatjes (als dank, was laatste les) hebben we zelf opgegeten! Lekker hoor. En verdiend. Net als mijn wijntje nu. Koken doe ik ook niet vanavond. Er ligt een omelet in de pan. Ik vind het best. En het weer is ook prut. Bah. Kortom, niet mijn dag vandaag.
Gisteren heb ik wel nog een klein slippertje gehaakt, met haaknaald 1,5. Leuk hoor. leuk patroon, leuk resultaat.
Ziehier het verschil tussen het slippertje met haaknaald 1,5 en die van 3,5.
Word ik weer wat vrolijker van. Ik hoop dat morgen beter gaat....