maandag 6 augustus 2012

Eindelijk vakantie!

Eindelijk, sinds 3 dagen hebben we vakantie. na een drukke week met veel werken en op vrijdag alle spullen pakken en in de caravan stoppen, kwamen we vrijdagavond aan in Limburg. Het was heerlijk de meiden weer te zien! Ze sprongen in onze armen. Ze hebben het meer dan heerlijk gehad bij opa en oma en zijn ook enorm verwend, maar ze vonden het wel fijn geloof ik om ons weer te zien! Lekker hoor. Ze hebben gezwommen in de Swalm, gefietst door de bossen, zelf bosbessen geplukt, noem maar op. Opa en oma hebben ze geweldig vermaakt afgelopen week, en de kinderen hebben opa en oma vermaakt geloof ik!
Maar het weerzien was verrukkelijk. Als je langere tijd zonder elkaar bent, waardeer je elkaar daarna weer en zijn kleine irritaties over en weer ook weer even verdwenen. Ook in een relatie is het soms goed om even je eigen ding te doen, en dat gaat dus ook op met kinderen. Soms even zonder is erg goed!

Zaterdag hebben mijn moeder en ik gefietst met de meiden. Lekker door de bossen. We zouden even naar een cafeetje in het bos, maar hebben blijkbaar de afslag gemist haha! Uiteindelijk, ver ver Duitsland in kwamen we bij een bord waarop stond dat Roermond 15 km terug was. En Herkenbosch 10 km terug. Dar waren dus ruim 20 km extra gefietst, want de weg moest nog even terug ook. Maar goed, het weer was schitterend, de meiden geweldig, het bos prachtig en het vooruitzicht van bitterballen en een lekker Kriekske zeer aantrekkelijk, dus we fietsten als een speer terug. Aangekomen bij het Venhof hebben we heerlijk op het terras gezeten. Maar toen was het nog zo'n 8 km terug naar huis. Ik moet zeggen, toen was de keok wel op. We zijn geen geoefende fietsers en de meiden nog maar 9 en 11, dus nadat we, ik schat, zo'n 40 km in de benen hadden was het mooi geweest. We dachten zo'n km of 15 misschien te fietsen, maar zonder al te goede oriĆ«ntatie, geen kaart of wat dan ook, gebeurt het wel eens dat 5 dames verkeerd rijden haha!
Ach, het was een prachtige tocht en het weer was heerlijk dus het was prima. Bij thuiskomst moest ik wel toegeven dat de onderkant enigszins beurs was. Julia al die tijd achterop gehad he, heuveltje op, heuveltje af, das toch al gauw 20 kilo puur genot wat je extra meesleurt. Ik snap nu wel dat mannen fietsen met een stuk zeemleer tussen de benen. Maar verder had ik nergens last van hoor, het was echt leuk geweest. Maar ik vond het wel grappig dat we verkeerd zijn gegaan......... erg patroonbevestigend, verdwalen als er geen man mee is...
Morgen vertrekken we naar Duitsland, naar de eerste camping. Zaterdag gaan we door, naar hoe het er nu uitziet, Tsjechiƫ. Daar zijn we nog nooit geweest. Ik heb er zin in.
Voor iedereen die nog vrij is, een fijne vakantie gewenst. Voor de anderen werkse alweer, en hopen op een mooie nazomer.
Tot over een poosje!