zaterdag 30 juni 2012

Het is gelukt!

We hebben vandaag een caravan gekocht! Hij heeft 5 slaapplaatsen binnen, dus alle kindjes kunnen mee, hij is 24 jaar oud (de vorige 32 dus we gaan er op vooruit) en hij is super! Er zijn een paar kleine dingetjes die grepareerd moeten worden, zoals een slotje van een kastje, een waterpompje van een kaantje, maar dat zijn dingen die zo opgelost zijn. Van binnen ziet hij er supermooi uit. Wel bruin met beige stof op de banken, maar dusdanig dat het niet storend is, met cremekleurige gordijntjes. Hij is zo gezellig als je er in komt... Julia en Nora waren mee (Annabel had generale repetitie voor de musical morgen) en die bleven maar roepen, deze caravan wil ik mama, deze heb ik nodig! Mam, deze caravan is wel heel mooi, nemen we die? Julia moest hard huilen toen we weggingen en riep, ik wil die caravan, ik wil die caravan, die moeten we kopen! (we? kopen??????) maar toen ik haar uitlegde dat deze nu van ons is maar we hem woensdag ophalen (even stalling regelen, ook handig..) was het wel goed. Zo verdrietig was ze toen we weggingen en ze dacht dat we hem achterlieten. Haha!
Achterin zit een vast stapelbed, met 2 mooie grote bedden, dan een badkamertje/wascabine, daarnaast een hangkast, dan een keukentje, met hier tegenover een 2-persoonstreinzit (om te bouwen tot 1-persoonsbed) en op de kop nog een ruime 4-persoonstreinzit, om te bouwen naar 2-persoonsbed. Dus iedereen past er in! Een ruime koelkast (voor caravanbegrippen dan he....) en een mooie zeer ruime voortent, slechts 4 keer gebruikt, met luifel en extra erker en wisselend in te delen voorwand. Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan..... Hij is wat ouder, maar ziet er zeer goed uit en is helemaal van ons! Van ons! Heerlijk hoor! Ik had bijna spijt dat ons Tabbertje wegmoest, maar ik denk (en hoop) dat dit een hele fijne vervanger wordt. Lekker schoonmaken, inruimen, paar kleine reparaties eraan doen en dan hopelijk over een paar weekjes weg! Alleen moeten we nu besluiten waar naartoe. krijgen we dat weer..... maar goed, dat lijkt me een luxeprobleem dan weer...

Verder ben ik helemaal weg van african flower hexagons haken. Wat een heerlijke zeshoek is dit! En perfect aan te passen naar vierkant, vijfhoek of wat dan ook. Ik heb er een paar gemaakt met fijne kleurtjes, voor ik denk, een tas. (Nog maar 1 dan..) Ik vond op craftpassion.com een leuk patroon.


Dit zijn mijn kleurtjes en hexagons. Ik heb er al 2 aan elkaar gehaakt om uit te proberen. (Sorry voor de kwaliteit van de foto's, heb deze 's avonds gemaakt, want overdag was de batterij van het toestel leeg en ik had uiteraard niet het geduld om rustig tot morgen, bij daglicht te wachten:)

Ik zal binnenkort meer laten zien, met foto's bij goed licht genomen....