vrijdag 29 juni 2012

Lekker!

Ik had laatst een tomatenplant bij het tuincentrum gekocht. In de aanbieding voor 3 euro. Kijk, dat is leuk, daar kun je zelf niet voor zaaien. (wat ik toch had gedaan maar die plantjes zijn nog steeds slechts 4 cm hoog, dus dat schiet niet op). Er hingen heel veel groene tomaatjes aan, waarvan ik nu al weken denk, worden ze nog wel rood? En ja hoor, een paar dagen zon en ineens zijn ze zover! Dit is dus de eerste eigen oogst. Dat ziet er lekker uit!
En de planten in de tuin groeien (veel te) hard. Ik kan wel merken dat er vorig jaar allemaal verse, nieuwe aarde in is gegaan. De hosta's groeien de pan uit, met meer dan 20 bloemen per plant. Geweldig!
 Dit was een dwerghhosta, die leuk klein zou blijven. De plantdoorsnede is zowat 60, 70 cm. Hmmmm, niet erg dwerg meer...
 Deze petunia-achtige is ook heel dankbaar en groeit en bloeit volop.
Mijn gezaaide bolletjes van de anemonen doen het ook leuk.
Het is toch een stuk leuker als het weer goed is, moet ik zeggen. Dan ziet de tuin er zo veel gezelliger uit, dat het ook uitnodigt om te vegen, onkruid te wieden of lekker buiten te zitten. Kom maar op met die zon!

Verder heb ik gisteravond even een nieuwe haaknaald uitgeprobeerd, zo'n ergonomische. Maat 1,5. Ik had er hier al 1 van, maar dat dunne handvatje is niet heel prettig om vast te houden, met hele fijne katoen. (Ik heb nogal flinke handen geloof ik, in handschoenen op mijn werk maat 7,5 of 8, terwijl de meeste mannen dit ook hebben en de meeste vrouwen maatje 6,5 of 7.) Dus ik wilde de ergonomische, met breed handvat proberen. Ook wilde ik graag de african flower hexagon eens haken. Ik vind deze zo mooi, dit zeshoekje. Dus even uitgeprobeerd met haaknaald 1,5. Grappig, krijg je een mooie kleine hexagon van 4,5 cm.
Ik heb er geen bestemming voor hoor, maar er naar kijken word ik al blij van. Julia wilde hem ook al meteen hebben. De haaknaald is prettig en het zeshoekje is erg leuk (en makkelijk) te haken. Met haaknaald 1,5 is wel enorm priegelen, maar al gaande weg went het wel.
Schattig niet? En wat een heerlijke kleurtjes. Ik heb leuke tassen of knuffelberen gezien, gemaakt met hexagons...