woensdag 28 maart 2012

Mooi weer

Nog steeds genieten we allemaal van schitterend weer. wie had dit in februari gedacht, toen heel Nederland hysterisch was over een elfstedentocht? Ik had echt zo'n gevoel alsof het nooit meer warm zou worden. Ik kan me dat dan echt niet voorstellen als het 15 graden vriest, dat ooit het moment weer komt dat we zonder jas buiten zitten. En toch lukt het ieder jaar weer.


Zo ben ik ook ieder jaar weer verwonderd als ik in de tuin kijk. Ook daarvan denk ik, dit komt nooit meer goed, alle plantjes zijn de pijp uit. (toch misschien wat pessimistisch van aard?) Maar ook dat komt ieder jaar weer goed! Grappig is dat, je weet het na heel wat jaren heus wel, dat de kou verdwijnt en de planten weer boven komen, maar ieder jaar verrast het me weer als het gebeurt.
Ik kijk de plantjes de grond uit. En na een paar dagen zon schieten ze ook omhoog. Heel mooi en geruststellend, dat het toch allemaal weer goed komt.



 









Zo heb ik dat ook wel eens als ik niets meer weet te handwerken. Er komt toch ineens een moment waarop ik weer iets zie of verzin om te maken en voor ik het weet ben ik weer volop bezig. Ook dat komt weer goed.
Zo had ik het ook van de week toen school me belde en vertelde bij wie Julia in de kleuterklas gaat komen en wanneer ze gaat oefenen. Ik vond het echt wel even slikken. Ook onze laatste baby, ons kleintje gaat naar school! Er zat 7 en 5 jaar tussen de zussen en Juul, dus we gingen weer terug naar luiers, flesjes, volledige afhankelijkheid etc. Dit wisten we en daar hebben we heel bewust voor gekozen, maar het was toen geen makkelijke keuze. Maar als je terugkijkt hierop stelde het echt niets voor en was het de beste beslissing die we ooit hebben kunnen nemen! Het voelt heel goed en compleet met onze 3 meiden.
 En nu ineens zijn die 4 jaar dus om en gaat ook dit hompie naar school. Julia zelf was er erg blij, dus dat maakt veel goed, maar ik vond het wel even slikken hoor.
 Maar ook hier zal ik aan wennen; het is goed zo, zoals het loopt. Voor alles is een tijd.
Wel grappig toen ik Juul zei dat ze na de meivakantie mag gaan oefenen en zei riep; Hoera, dan ga ik ook leren lezen en schrijven! Ik hoop dat de juffen haar ruim 2 jaar zoet kunnen houden met alleen maar spelen want ik voorzie enige woede van Juuls kant als ze niet snel genoeg gaat, naar haar eigen idee.

En tja, vanmorgen toch maar even naar de kringloopwinkel weer, even kijken wat ze hadden. En laat ik toch weer een mooie glazen bak vinden, haha. Voor 1,70 euro moest deze toch mee.

Blij met de buit liep ik rond toen ineens mijn blik viel op Aap. Julia's lievelingsknuffel, Aap, die nergens te koop is want hij zat bij het kraampakket! Hier lag hij, volledig nieuw, niet beknuffeld of besabbeld! Uiteraard moest deze ook mee, zeker voor 50 cent! Ik heb wel eens op marktplaats gezocht naar dat beest (als reserve, voor Julia, er zou toch wat met Aap gebeuren.....) maar daar vroegen mensen gewoon 15 euro voor een gekregen knuffel. Tsssss!
Aap heeft al een ritje door de wasmachine gemaakt (gevoel he, hoe schoon hij er ook uitzag) en is al gedroogd, lekker in het zonnetje. Ook oude Aap heeft kennis gemaakt. Julia is dolgelukkig met haar 2 apen. De vraag is alleen hoe we tweede Aap moeten noemen.....


Ik vind het toch geweldig, zo'n kringloopwinkel. Er is ook veel troep hoor, en bij sommige dingen vraag je je af waarom mensen het doorgeven ipv in de kliko te gooien. Tjonge, sommige dingen zijn echt het oprapen niet meer waard, maar veel dingen zien er zoooooo mooi en nieuw uit, niet te geloven! Ik ben dol op recyclen geloof ik.... (mijn buit vorige keer; heeel veel ministeck en bouwplaten voor 3,50 dat geloof je toch niet. Daar waren de meiden hier erg blij mee, ze hebben 4 dagen nonstop ermee gespeeld!) Even soppen en klaar hoor.