dinsdag 10 mei 2011

weer thuis!

Na een heerlijke midweek weg met mijn schoonfamilie, en een nachtje bij mijn ouders en daarna nog bij mijn broer, is het weer heerlijk om thuis te zijn!
Met pasen heb ik een zpagetti-tas gehaakt, en vorige week een leuk sjaaltje voor de meiden (lees Nora) in
 regenboogkleurtjes.
Het sjaaltje, is in tegenstelling tot het grijze sjaaltje, in de breedte gehaakt. Hierdoor valt hij toch anders/soepeler. Geeft toch weer een ander leuk effect.

Het patroon voor het sjaaltje:
 ongeveer 350 lossen opzetten (met haaknaald 3-3,5) of net zoveel tot je denkt, dit is lang genoeg. (hou er rekening mee dat door de stokjes in de volgende toer de sjaal nog ietsje' ínkrimpt'). Hierna heb ik een patroon gevolgd van 1 stokje, 1 losse, 1 steek overslaan en weer 1 stokje en een losse. Hiermee ga je door tot je aan het eind bent. Iedere toer begin je met 4 lossen (is het eerste stokje en losse).
Ik heb iedere toer een andere kleur genomen. Voor de regenboogkleuren nam ik:
paars
blauw
groen
geel
oranje
rood
donker roze
licht roze

Dit is dus met alle mogelijke kleuren en patroontjes mogelijk. Zo leuk, dat je je fantasie er zo op los kunt laten!