dinsdag 10 mei 2011

o jee, heb me niet kunnen beheersen!

Nadat ik zaterdag in Tiel weer nieuwe katoen had gekocht (echt nodig, die kleurtjes had ik nog niet, en een mooie gemĂȘleerde), had ik toch echt niets meer nodig. Ik heb meer dan genoeg wol en katoen nu!
Maar ja, ik liep vanmorgen langs mijn favoriete handwerkwinkel hier op het plein en wat zag ik buiten liggen? Prachtige dikke katoen (voor haaknaald 5-6) in mooie lieve kleurtjes! Ik dacht nog; je hebt genoeg, doe het niet Suus! Maar ja, 5 bollen voor 5 euro! tja, dat moet dan toch mee he! Dus weer 15 bollen en een perfect gelukkig gevoel, rijker! dat is toch gek, maar dat effect hebben draadjes op me. Ik word er erg blij van..... Komt dit voort uit jeugdsentiment, omdat mijn moeder vroeger altijd zo veel handwerkte, of komt dit voort uit een vertrutting en verburgerlijking van mijn persoon? Waarschijnlijk allebei, maar who cares?
Andere mensen kopen dure kleding en schoenen of zo, maar ik heb het hier mee. (en zoals eerder genoemd met opbergdoosjes). Hoe dan ook, een kinderhand (of handwerkhand) is snel gevuld. Toch? Ik heb verder geen dure hobbies of sporten, koop liever iets voor de kinderen dan voor mezelf, dus tja, als dit mijn 'ding' dan is, kan het altijd erger, toch? Toch?
Nou ja, nadat ik mij zelf dit wijs heb gemaakt, ben ik direct begonnen natuurlijk. Het wordt dan toch echt hoog tijd voor granny squares! Dus ik heb bedacht dat Julia een mooie beddensprei gaat krijgen. (ze moet nog een nieuwe kamer met groot bed, commode weg etc) De eerste granny is al bijna af, dus de kamer zullen we moeten aanpassen aan de kleuren van haar sprei haha!
Ik dacht, beetje hollands, met rood en roze, blauw en wit zitten we toch altijd goed? Joepieeee! Heb er weer zin in!
Vraag me trouwens af of het toch niet mooier is om er nog donkerblauw bij te doen? Misschien straks nog even terug naar het winkeltje......