zondag 15 mei 2011

het gaat al lekker.....

Zoals te zien gaat het lekker met de granny squares; 9 gedaan, nog 41 te gaan. De sprei wordt 2 bij 1 meter. Ik haak de vierkantjes meteen aan elkaar. (ziet er nu nog wat scheef uit, maar dit schijnt te horen en vanzelf recht te trekken.)

Ondanks 4 evacuees afgelopen week (brand gehad, en 5 dagen bij ons geweest) heb ik toch nog het een en ander kunnen haken. De omstandigheden waren voor onze vrienden erg vervelend, maar ik moet bekennen dat ik het super gezellig vond! Lekker met zijn 9-en aan tafel, de kinderen vonden het geweldig! (en ik ook!)

En daar Peter toch thuis was om het een en ander te regelen, heeft hij Sander enorm geholpen met de tuin. het resultaat; veel planten en vijvertje weg, grond afgegraven en weggebracht, klimhortensia naar kennissen kunnen doen etc. De nieuwe schuur kan komen in ieder geval, waarna we het volgende gedeelte van de tuin kunnen gaan doen. (nog meer afgraven, nieuwe borders maken, andere bestrating etc.) Het wordt nog een enorme klus, maar de eerste stap is gezet.