dinsdag 2 april 2013

Dat was heerlijk...

De pasen is weer voorbij, hopelijk komt het voorjaar nu echt snel. Gelukkig was het droog, met af en toe zon, maar de kou blijft.... brrrr. Vannacht heeft het weer gevroren. Bizar toch, in April?
Zelfs in het zonnige zuiden, waar we de paasdagen hebben doorgebracht was het koud. Gelukkig was het binnen lekker warm en reuzegezellig, dat scheelt weer. Donderdagavond ben ik met de meiden naar Limburg gegaan. Om iets na 21.30 uur waren we er. Onderweg enorm veel sneeuw gehad, wat het rijden niet vereenvoudigde, maar we zijn gelukkig heelhuids aangekomen. Vrijdag heb ik met Annabel en oma schoenen en kleding gekocht. In Roermond kun je geweldig winkelen. We slagen er eigenlijk altijd. Annabel blij met haar spullen, ik ook. Het was erg gezellig. Met een patatje in een puntzakje tussendoor. Ooh, slecht! Ja, maar we doen het echt nooit dus het was zomaar gewoon even erg lekker haha! 's Avonds kwam Sander ook na, met de trein. Hij had nog gewerkt. En nog wat later kwam mijn broer dan eindelijk. Hij kwam met zijn nieuwe camper. Haha, Sir Herman (zoals dat ding heet); zie famruijten.blogspot.com paste nauwelijks op de oprit. Het ding heeft het formaat van een touringcar bijna. Handig dat hij chauffeur is, want niet iedereen mag en kan met dit ding rijden. Maar wat is hij geweldig! Er zit gewoon een volwaardige douchecabine in, wastafel, ruime keuken, veel slaapplaats, een bar (kastje met spiegel en flessenhouders). Ook onze meiden waren erg onder de indruk en onze caravan valt er wel erg bij in het niet haha. Annabel wil eigenlijk het liefste met hen mee en niet met de caravan. Hoe dan ook, een prachtig mooi ding, waar hij lekker in kon klussen, terwijl wij dames lekker hebben geshopt en gehandwerkt.
Opa heeft voornamelijk voor het eten gezorgd, wat hij erg goed en lekker kan.... Wat hebben we gesmuld met zijn allen! Na het paasontbijt denk je; ik eet nooit meer, zo vol zit ik'. Om bij het diner met weer net zo veel smaak een vol bord naar binnen te schuiven. Oh, niet goed, echt niet goed, maar erg lekker! Vandaag maar weer even extra op de kalorietjes letten!
Uiteraard hebben we ook gehandwerkt. Veel gehandwerkt. We doen alles altijd een beetje maniakaal. Van neonkleurige wol hebben we truien gemaakt. 1 voor Kim, mijn nichtje. Na het blocken was deze veel te groot (nou ja, te lang). Voor Nora hadden we een maat kleiner gemaakt. Deze is perfect. Ook voor Annabel en Kim was deze lengte goed, we hebben hem alleen een stukje breder gemaakt. Die van Nora is dus af, van Annabel bijna, en oma is alweer volop bezig met een nieuwe voor Kim. Haha, we hebben ons suf gebreid met zijn drieën! Die een mouw, die een pand, die in elkaar zetten etc. Als bezetenen.
Ik was ook begonnen aan een slinger, maar ik mocht niet haken, moest meebreien haha! Wat ik natuurlijk met veel plezier heb gedaan! En helaas, zolas altijd, vliegt de tijd enorm en washet zo weer maandagavond en moesten we alweer naar huis. Dat hebben we nu altijd. De tijd gaat veel te snel, we willen te veel in een paar dagen stoppen. Maar evengoed hebben we allemaal enorm genoten. De meiden zijn vandaag nog vrij dus we doen lekker rustig aan, ik brei wat, draai een wasje. Lekker.
 lekkere kleurtjes!
 Julia deed met opa spelletjes. Een wonder, want opa houdt er niet van en ik kan me niet heugen dat hij ooit een spelletje heeft gedaan met ons of een van de andere kleinkinderen! Haha, ik kan me een keer heugen dat ik als kind een spel wilde doen met hem. Hij zei dat ik kaarten moest pakken, dus ik was al helemaal verheugd, om mij vervolgens patience te leren. Dit doe je dus in je eentje! Echt hilarisch! Julia heeft trouwens wel van hem gewonnen..... Maar wel heerlijk om te zien!
 Nora met haar trui, die ze meteen aan heeft. Wel graag een foto van haar, zonde rhoofd. Zucht, (pre) pubers!
Dit wordt die van Annabel. Knalgroen. De kleur is feller dan op de foto te zien is. Hopleijk draagt ze hem ook... Dat is bij haar altijd afwachten... nog een halve mouw en dan kan hij in elkaar.

Het was weer heerlijk en gezellig, te snel om, maar nu weer door met het echte leven. Over een paar weken is het meivakantie. Hopleijk is het dan warmer en kunnen we elkaar weer opzoeken.