maandag 25 maart 2013

Daar zijn we weer.

Na een lange tijd niets posten hier weer even een berichtje van mijn kant. De afgelopen weken zijn omgevlogen. Werken, huishouden, kinderen naar clubjes/sport, partijtje etc. En af en toe ook een beetje handwerken. De tijd vliegt, alles gaat zo snel. Een dag is niets en een weekend is ook zo voorbij. Even zuchten en het is weer maandag... Dat gevoel een beetje. We hebben het best druk hier, maar als je vraagt waarmee...... Van alles en nog wat blijkbaar, wat meer tijd opslorpt dan gewenst. Annabel is jarig geweest, Nora's verjaardag van februari hebben we afgelopen zaterdag nog eens dunnetjes overgevierd, waarbij Nora's partijtje werd gevierd. Ze wilde gaan zwemmen en daarna hier thuis gourmetten. Een van onze eigen gourmetstellen was stuk, dus Sander op zoek naar een ander. Daar is hij de hele zaterdag mee bezig geweest. Uiteindelijk vond hij dan wat we zochten en ook nog betaalbaar. Tjonge, de helft is niet op voorraad, mag je het showroommodel, ligt dit bijna in stukjes (en dat wil je natuurlijk ook niet, dus toch weer een ander, uit een andere winkel). Even bloemen gehaald voor zijn ouders hun trouwdag, namens zijn vader, die zelf te ziek was om er op uit te gaan. Ik ondertussen met 7 dames naar het zwembad. Daarna met 6 gourmetten. Eigenlijk is het belachelijk dat je van te voren je huis gaat poetsen en schoonmaken, want na het gourmetten konden we weer flink opnieuw beginnen haha! Maar dat geeft niets. De meiden deden het super; geen geklooi met pannetjes of eten, geen brandwonden, geen infecties van te rauw vlees, dus eigenlijk niets om te klagen. Het was heel gezellig. Maar wat kunnen meisjes van 10- 11 jaar veel eten! Sander vond uieraard dat ik veel te veel had, maar ze hebben echt flink gegeten! Bijna alles was op. De restjes hebben Sander en ik 's avonds nog maar opgemaakt. Nu Annabel's partijtje nog. Zij wil een slaapfeestje. Uiteraard ook met gourmetten..... Na de Pasen maar eens kijken wanneer we dat plannen.
Het leuke nieuws is dan weer dat we Spanje geboekt hebben! Net als vorig jaar gaan we een paar dagen naar Spanje, naar het zelfde huis. Heerlijk! Ik ga met 2 vriendinnen half mei, de mannen gaan met zijn 3-en begin juni. Ieder zo'n 6 dagen. 1 stel gaat dit jaar niet mee, helaas, maar evengoed gaan we het leuk maken! Ik heb er zin in.
Komend weekend ga ik lekker naar Limburg. Ook daar heb ik erg veel zin in. Heerlijk eitjes zoeken, gezellig handwerken met moeders en schone zus, lekker winkelen, wandelen en gezellig bij elkaar zijn. Ik ben ook zowat een half jaar niet meer daar geweest! Het zou weer eens hoog tijd worden he!
Tussen alle bedrijvigheid van alle dag heb ik ook nog wat gehaakt.
1sjaaltje is af. Gemaakt van Lana Grossa Lace Lux. Mooi spul.
En ik ben nu bezig met een omslagdoek, in filethaken. Zoals al verteld had ik niet zo veel daarmee, maar deze omslagdoek wordt wel erg leuk. En nogmaals, ik zie wel wat moderne ideetjes ermee, met filethaken. Wie weet.
 Het sjaaltje van Lace Lux. 1,80 meter lang. 20 cm breed ongeveer. Hij is wel lekker en heel licht. Fijn spul, maar ellendig om mee te haken. Het laat zich bijna niet uittrekken bij een foutje, door het pluizige garen.

De omslagdoek zie je een beetje lastig, op de houten tafel. Er komt een patroon van rozen in, met blaadjes eromheen. Best leuk om te doen, moet ik toegeven. Maar hij wordt te groot om op de witte tafel te leggen, dus helaas, het moest even op deze tafel.
 
Wel spijtig dat ik mijn sjaaltje ook nog echt nodig heb ook. Wat een kou, niet te geloven! En dat eind maart! Ik loop op mijn dikke bontgevoerde Sketchers, met hemden en truien, mijn dikke winterjas, die echt enorm af is, maar het gewoon nog te koud is om een andere aan te doen, met sloffen, handschoenen.....verzin het maar. Het bed hebben we gisteren verschoond en daar ligt het dikke flanel maar weer op. Belachelijk toch? En hebben jullie dat ook, dat je niet meer weet wat je aan moet? Ik draag die stomme winterspullen al maanden en maanden en ben ze echt zat. En nu nog nieuwe kleding kopen voor de winter doe je ook niet. (Als je het al kan vinden).
Jakkes, inmiddels hadden we toch wel gehoopt op zon en in ieder geval hogere temperaturen. Er staat hier een dusdanige ijzige wind, dat onze schutting half scheef hangt. Schroeven uit de muur getrokken, spijkers afgebroken en het blijft maar waaien. Nu al 3 dagen. Ik word er knettergek van. Bah! Maar ik denk dat iedereen er wel zat van is nu. Wij willen voorjaar! Lente! Lammetjes, bloemetjes, bloesjesdag, met zonder jas naar buiten en met een kopje koffie in de tuin zitten. Wanneer komt het? Ik kan haast niet meer wachten.....