zondag 4 maart 2012

Daar zijn we weer.

Na een hele week een behoorlijk zieke Juul, en weinig freubelinspiratie, heb ik gisteren weer wat mooie katoen gekocht. Nora wil graag een bloemenslinger voor op haar kamer. Leuk, met allemaal kleine bloemetjes in paarstinten en wit.
Ik heb nog een mooi hartje gemaakt en een paar armbandjes met kralen.
Was vandaag bij broer en schone zus, in verband met de verjaardag van nichtje Kim, die alweer 11 is geworden! (waar blijft de tijd?) en daar heb ik met schone zus nog wat leuke knoopjes en kraaltjes gescoord. Ook nog wat schattige belletjes, waar ik nog geen bestemming voor heb, maar altijd handig om te hebben! Daar kan ik zo van genieten, die kleurtjes (en dan vooral als het voor weinig geld was...)
Schone zus heeft meteen geleerd de armbandjes te haken en ik heb nog veel meer ideeen om te experimenteren hiermee. Wat is het toch heerlijk om zo samen te handwerken/klooien en elkaar te inspireren. Dat mis ik toch wel heel erg. Ik heb hier erg weinig mensen die mijn plezier van handwerken en rommelen delen. Dat geeft niets natuurlijk, je kan ze niet dwingen maar ik vind het zo heerlijk om te doen. Schone zus en moeder delen dit wel, maar die wonen veel te ver weg om er samen mee bezig te zijn. Nou ja, via dit blog en mail houden we elkaar op de hoogte en via skype kunnen we ook dingen aan elkaar laten zien, maar het blijft toch anders. (zie je het voor je, ik met tablet door het huis, moeders met laptop naar boven, sprei laten zien, ik roepen ' lager lager met die camera, nee iets hoger nu..' Dat levert wel enigzins hilarische taferelen op, kind die met oren met nieuwe bellen voor het cameraatje hangt haha!)
Hoe dan ook, ik heb vandaag een heerlijke dag gehad in mijn ouderlijk huis in Tiel, bij broer en schone zus en heb even lekker door de stad gewandeld daar. Het was erg gezellig en we hebben heerlijk gegeten, de kinderen hebben lekker gespeeld en Juul knapt weer wat op. Dus al met al een fijn weekend weer...
Toch is het wel jammer dat je door de afstand zoveel moet schipperen. Als je naar familie gaat, moet je dingen missen met vrienden of als we dingen met vrienden hier hebben missen we wel eens wat met familie. Helaas is dit niet anders en mogen we blij zijn met onze families en vrienden en blij zijn dat we iedereen nog hebben!
(Neemt niet weg dat ik soms niet wat heimwee heb naar deze of gene of naar oude situaties, of naar situaties die we nooit hebben gehad en nooit zullen hebben, zoals even binnenwippen voor een koppie of even spontaan bij elkaar langs..)
Maar goed, nu weer even terug naar dingen waar ik blij van word en dat zijn mijn mooie nieuwe aanwinsten van gisteren en vandaag. (en het nagenieten na een fijne dag)