dinsdag 6 maart 2012

Nog eentje dan

Hier nog een foto van een haarband gemaakt met kraaltjes en haakwerk. Hetzelfde principe als de armband, maar dan groter, met als laatste tussenstuk voor in de nek vasten gehaakt. Doordat het haakwerk vrij los is rond de kraaltjes, komt er een beetje rek in. Wel handig voor een haarband. Ik zal ook eens proberen om dit met elastisch garen te haken zodat het nog meer rekt en de haarband nog beter blijft zitten. Of misschien een idee voor een haarelastiekje..... Ik laat het weten als het is gelukt.
En nog een fotootje van onze verrukkelijke paaseitjes die er zo levensecht uitzien dat Annabel dacht dat ze in de maling werd genomen toen we haar er 1 aanboden. Je had dat gezicht moeten zien toen ik m echt in mijn mond stak! Haha Verrukkelijke chocolade met een suikerlaagje er om heen.
Verder was het hier vandaag een heerlijke voorjaarsdag, de kinderen spelen lekker buiten, skaten, waveboarden en heerlijk spelen met Julia. Lekker dat het voorjaar komt! Ik heb al hier en daar wat groene knopjes in plantjes gezien waarvan ik dacht dat ze dood waren, dus dat valt weer mee. (Of tegen, minder reden om naar het tuincentrum te moeten voor plantjes, damn!)Maar goed, laat het voorjaar maar komen, ik kan niet wachten om eindelijk van de nieuwe tuin te gaan genieten! Verder heb ik vandaag gepoetst, in de stad cake push-ups gekocht voor Annabel, die vrijdag trakteert. Zaterdag is ze jarig en ze verheugt zich er weer enorm op, zoals ieder jaar. Ik krijg het nog druk van de week; chocoladetaart bakken, cake push-ups maken, werken, boodschappen doen etc. Het is toch niet te geloven dat de meiden inmiddels zo verwend zijn met mijn taarten van de afgelopen 2 jaar, dat ze nu ineens normale taarten willen! Nora wilde gewoon slagroomtaart, Annabel wil chocoladetaart, maar niet van luchtige cake met die vieze jam ertussen en marsepein hoeft ook niet. Grumbl, lukt het me na veel oefenen eindelijk om mooie marsepeintaarten te maken; stapeltaarten, puzzelplaatjes noem maar op, willen ze dit niet meer, maar 'gewone' taart. Flauw hoor, maar gelukkig hebben we de foto's nog...... (en Julia, die is nog te klein om veel te willen, hoe het eruit ziet is belangrijker dan hoe het smaakt....)