woensdag 15 juni 2011

tja...

Julia heeft Sander gisteren het ultieme verjaardagskado gegeven. Ze heeft het zelf uitgezocht en keurig een week haar mond gehouden om te verrassing te bewaren. Vervolgens zei Julia tegen Sander, bij binnenkomst; ik heb een kadootje voor jou en je krijgt een onderbroek met Elmo.
Afijn, daar ging de verrassing.
Mijn lief zei gistermorgen nog dat hij nieuwe onderbroeken nodig had. Nou, die heeft hij! De broek is knalroze, met een mega--grote Elmo voor op het eh.. kruis, zullen we zeggen. En geloof me, bij beweging lacht Elmo. (En ik denk dat het ook lukt om pinokkio te spelen, de neus groeit waarschijnlijk mee!)
Ik heb het Sander niet aangedaan om een foto te maken, laat staan die hier te plaatsen, maar geloof me, schattiger zie je ze niet. (maar t is daarentegen ook niet bepaald libido-verhogend.)
Gelukkig hebben we altijd nog de flessen whiskey, die met meerderen binnen stroomden. (toch handig als je van het zelfde drankje houdt als je man.)


Vandaag heeft hij weer flink geklust, aan de schuur uiteraard. Het resultaat is iets minder zichtbaar, het is meer de afwerking van kleine details en zo. Maar toen zonet mijn hulp gevraagd werd en er een miniscuul klein, gammel trapje tussen de zooi tegen de schuur stond, en ik het verzoek kreeg mij via deze weg op grote hoogte te brengen, heb ik mij even afgevraagd of dit dan toch een verkapte poging was om van mij af te komen. (na ruim 16 jaar weet je maar nooit tenslotte..). Het flitste even door mij heen dat trapjes en Ruijten-mensen doorgaans geen goede combinatie is. Maar gelukkig zit er blijkbaar veel Massij in mijn genen, want ik heb het overleefd. (evenals de grote, oeroude zaagtafel, die nog van het tijdperk is toen er nog geen arbo-wetten waren. Alle 10 de vingers zijn er nog).

Vervolgens krijg je de mededeling dat je dochter van 10 vrijdag op school verkleed moet komen, en dat ze heeft besloten als 'gothic' te gaan. Oké, denk je dan, niets verbieden, laat maar, dus ik heb zwarte nagellak gekocht, een panty verknipt en er gaten in gemaakt. Het resultaat zal ik jullie niet onthouden, vrijdag volgt er meer.
Haha, grapje, natuurlijk vind ik het wel leuk, hoe verzint ze het, als gothic! Het was alleen even wat minder toen ze net naar buiten liep in een wolk van mijn parfum (alleen maar om even uit te proberen mam, echt waar) en vervolgens er achter te komen dat mijn luchie en mijn halve make-up tas strategisch verstopt en al bijna ingepikt dus, op haar kamer in een ver hoekje liggen. (echt mam, tis alleen maar alvast voor vrijdag, lak je nu mijn nagels?).
tja, het wordt een mooie (puber)tijd de komende jaren. (godzijdank ben ik blond, valt het grijs niet zo op)

wat een dag...