maandag 11 mei 2015

nog een deken!

Ik vertelde laatst al over de volgende deken waar ik mee bezig was? Deze is ook klaar! Deze deken is een beetje anders dan een gewone deken: Hiervoor haakte ik lapjes. Ruiten eigenlijk en naaide deze aan elkaar.
Dan krijg je een deken waarin diepte zit, door de kleuren van de lapjes op een bepaalde manier te rangschikken. Ik ben er helemaal weg van. En aangezien Nora dol is op M.C Esscher werd deze deken voor haar. Ik vind zelf het effect geweldig geworden!
Ik heb het idee gezien op jellina-creations.nl  Op deze site vind je nog veel meer mooie dingen!
maar dit is dus mijn deken geworden. Ook wel de brain teaser genoemd.

Het was best even lastig om de blokken netjes aan elkaar te naaien. Je wilt ten slotte dat de achterkant ook mooi wordt, maar met een beetje frutsen en frunniken lukte het redelijk! En zo op het grote geheel zie je het ook niet zo. Noor is er superblij mee!

En gister was het moederdag. Zijn jullie ook zo verwend? Ik wel! Sander en de meiden hadden een heerlijk ontbijtje gemaakt en kadootjes gekocht. Julia maakt nog iets op school maar de grote dames niet meer natuurlijk. Hadden ze toch voor mij wat gekocht! Van Annabel kreeg ik een lekker luchtje en chocola en van Nora een mooie fotolijst. Deze had ik al eens eerder met kerst van Sander gekregen maar daar is Noor toen per ongeluk op gaan staan haha! Dus nog voor die aan de muur hing was hij stuk!
De grote dames hadden ook een prachtige kaart geschreven, met geweldige teksten erop. Heb er erg om gelachen, wat een humor!




En de onderste spiegels met bloemen kreeg ik van Sander. Zo lief! En ik ben niet eens zijn moeder haha! Wij kopen nooit kadootjes voor elkaar met vader- of moederdag. Dat is iets voor de kinderen vinden we. Ik ben ten slotte zijn moeder niet en hij is mijn vader niet. Dus vond ik het heel attent dat hij zomaar toch wat voor me kocht. En dat ook meteen heeft opgehangen. Zo gezellig!
's Avonds kwam mijn schoonmoeder lekker bij ons eten. Helaas wonen mijn ouders te ver weg om even een dagje op en neer te gaan. Op zulke dagen mis ik ze wel extra. Gek, maar na bijna 9 jaar blijft dat gemis. Maar ja, ik mag niet mopperen hoor, ze zijn er nog! Er zijn er zoveel die hun ouders of 1 van hun ouders al zijn verloren! Helaas is mijn schoonvader er ook niet meer. Na bijna 2 jaar voelt het ook nog steeds als een enorm gemis. Julia kijkt 's avonds regelmatig uit het raam, naar 1 hele mooie heldere ster. Ik kijk even naar opa Johan en Jojo, zegt ze dan. (Jojo was onze kitten, die 1 dag na mijn schoonvader is overleden, dus voor Julia hangen die 2 altijd samen, Dat heeft zo'n enorme indruk gemaakt..)
Dus ik ben enorm gezegend met mijn lieve ouders en mijn lieve schoonmoeder. Ik heb ze nog dus ik mag niet klagen over de afstand. Als dat het ergste is....
En ik voelde me gisteren echt enorm gezegend met mijn mooie, lieve gezin. Tuurlijk, soms kan ik ze wel achter het behang plakken, alle 4, maar dan wel MIJN behang ;-)