dinsdag 3 februari 2015

Eindelijk af!

Ik had jullie nog mijn poncho beloofd. Hij is gemaakt van Stylecraft DK. En ondanks dat het acryl is, is het een heerlijk garen om mee te haken. Ik kan niet wachten om er meer van te bestellen. Al mijn oude acrylmeuk (van zeeman en wibra) heb ik weggegeven en probeer ik op te maken. Je merkt toch wel als je heel wat jaartjes handwerkt dat je steeds kritischer gaat worden op je materiaal; goede haaknaalden, goede, gladde katoen en mooie wol of acryl.
En nogmaals, over de stylecraft ben ik meer dan tevreden! Mooi spul wat heerlijk weghaakt en met een lange looplengte. (nee ik heb geen aandelen hierin of zo, haha).
Dus hier bij mijn poncho dan maar. Nog steeds helemaal in love met mijn poncho.

Oeeh wat is hij heerlijk!!!!

En over heerlijke acryl gesproken.... Ik was lang geleden aan een deken begonnen, van Caron simply soft. Ook dit is heerlijke acryl! Het glanst en is heerlijk zacht en blijft mooi. Deze deken heb ik vorige week eindelijk afgemaakt! Yeah! Hij was al best een eind hoor maar ik moest de zin gewoon weer even oppakken. Het is een behoorlijke lap ten slotte.
Maar ik ben er zo blij mee en hij staat zo mooi bij de bank en het overige interieur. En hij is echt heerlijk zacht en warm en groot.


De rand heb ik ter plekke bedacht. Maar het pakte wonderwel prachtig uit vind ik! Het mocht niet te druk worden, aangezien de deken ook al druk is met alle verschillende kleurtjes en steken. En van deze 2 kleuren had ik nog garen liggen, dus die moest ik wel gebruiken maar ik kan me ook niet voorstellen dat de rand met wit was gemaakt. Kijk, dat vind ik nu het heerlijke van handwerken. Vooral deze deken. Iedere toer bestaat uit verschillende kleuren en steken en ook het aantal toeren is wisselend. Ik heb hem puur op gevoel gemaakt. Ik haakte een stuk en ging dan op mijn gevoel af welke kleur ik dan zou nemen, en welke steek, en hoe lang het stukje zou worden. Er was totaal geen planning of schema. (Net als bij de poncho, eigenlijk).Het is een heel intuïtief proces, wat blijkbaar steeds wonderwel goed uitpakt. Leuk om te merken! Ik luister naar mijn gevoel en dan gaat het bijna vanzelf. (oeh dit klinkt vreselijk zweverig, zo ben ik eigenlijk niet hoor!).
Go with the flow! I love it!

Hoe dan ook, ik ben erg trots op de resultaten. En de deken wordt zeer intensief gebruikt door de dames hier. Die doen niets liever dan heerlijk opkrullen op de bank, onder het dekentje.
Godzijdank is mijn inspiratie en haakzin weer terug.
Julia past niet meer in haar regenboogjurk (die mijn mams ooit voor haar breide.)
 
Dit was 2 of 3 jaar geleden denk ik? Dus ik mag een regenboog rokje voor haar haken! Joepie! Ook dat vind ik zo leuk om te maken. Iedere toer een andere kleur en een andere steek.....
.......... haha weer hetzelfde....Ik geloof dat ik een patroon ontdek bij mezelf.....