woensdag 14 januari 2015

Post-kerst-gat of niet?

Na wederom heerlijke feestdagen is het inmiddels alweer half januari. Dit is vaak zo'n moment om een beetje in een gat te vallen; de gezellige feestdagen zijn weer geweest, de kerst spullen zijn opgeborgen. Het wordt nog lange geen voorjaar, maar het is ook bepaald geen winter. Alle wintersjaals en mutsen zijn gehaakt.
Het gewone leven heeft weer zijn weg gevonden; iedereen gaat weer naar school of werk, sporten zijn hervat. En nu??? Tja, en nu. Wachten op het voorjaar? Ik zelf heb gelukkig niet echt last van zo'n gat. Nora is begin februari jarig en eind februari gaan we weer heerlijk een weekje weg met mijn familie. Weer naar 'ons' huis aan zee, in Duitsland. Met ons eigen zwembad en bubbelbad. Oh, vergeet de sauna niet haha. Dus we hebben nog genoeg om naar uit te kijken.
Maar op haak gebied weet ik het even niet. Ik heb nog veel gemaakt de laatste weken en mijn poncho is af (maar dat laat ik later wel zien).
Wat maakte ik? Een colsjaal voor Annabel, die ze, oh wonder, na 3 weken toch gaat dragen! Ze hoeft van mij geen zelfgemaakte spullen te dragen. Ze is bijna 14, maar ze zegt alles te willen en draagt het dan niet of weinig. Dat is jammer. Maar deze sjaal heeft ze nu dan toch 'ontdekt'.
Ik maakte een Elsa pop en een Olaf. Beide uit de film Frozen. Onze kerstvakantie bestond uit tig keren Frozen kijken, en tig keer de cd draaien in de auto. Heerlijk! Julia zit weer in een 'thema'. Dan leeft en ademt ze dit thema de hele dag. De film kan ze rustig 5 keer achter elkaar kijken, als ik het zou toelaten. Elsa vind ik zelf niet zo goed gelukt. Het was n rotpatroon... Bah. Nog eens overnieuw gedaan maar nee.... ach, Julia is er blij mee.
Verder haakte ik nog een tasje voor Nora en een puzzelbal. 2 eigenlijk. Geen idee wat ik met die ballen moet, maar ze waren te leuk om niet te maken. Ach bewaar ik ze wel voor de kleinkinderen, ooit! Hahaha.
Maar nu sta ik een beetje stil. Ben inspiratieloos. De kinderen hebben van alles, ik ook. Dus wat nu? Ik haak nu maar een beetje aan mijn deken die nog af moet....... die ligt al bijna 2 jaar (bloos).

Ik hoop dat jullie ook allemaal fijne  dagen gehad hebben, met veel liefde, plezier en kreativiteit. En hopelijk maken jullie in 2015 veel mooie dingen. Geniet er van!