woensdag 17 december 2014

Mijn poncho

Ik vertelde vorige week over mijn bestelling van stylecraft special DK. Dinsdag kwam hij binnen. Oh yummie!!!!! Wat een heerlijke verrukking is dat toch. Een doos wolletjes. Het is net pakjesavond als je de doos openmaakt. Heerlijk!
Ik had een beetje gekke, herfstige kleuren uitgezocht. Met hulp van mijn lieve man, die dan altijd behulpzaam meedenkt. Het zijn herfsttinten geworden in groen en bruin en koper, maar met diep donker paars. Tja, je verzint het niet. Dus ik was wel een beetje angstig hoe het uit zou pakken.
Inmiddels is de poncho ruim over de helft en kan ik alleen maar concluderen dat ik er echt enorm blij mee ben! Eerst zat er ook nog een lichte camelkleur bij, maar die heb ik er uit gelaten. Die bleek toch wel wat te licht te zijn. Maar oh de andere kleuren, bij elkaar....... prachtig!
Ik draag meestal gedekte, donkere, effen kleuren (lees; zwart, grijs, bruin, blauw, met af en toe, doe eens gek, een beetje paars. Ik heb sinds vorige jaar een paarse winterjas en geloof me, dat is voor mijn doen al echt een bonte kermis!). Dus voor deze poncho wilde ik graag wat kleur. Maar ja, ik ben toch echt geen type voor zoete pipkleurtjes, hoe mooi ik het ook vind, maar dragen zal ik het niet snel. Mijn poncho wordt wel kleurig, maar toch ook gedekt en ik ben er nu al heel blij mee!!!
Oh, en ook het garen, stylecraft, is verrukkelijk! Ik was de laatste tijd iets minder gecharmeerd van acryl, maar dit is echt mooi, met veel mooie kleuren en het voelt zacht en warm en heerlijk! Ik kan niet wachten tot hij af is.

 Wat een kleuren he? Blij blij blij.

Ook had ik een paar maanden geleden fotolijstjes gehaakt. Maar inmiddels lagen die nog ongebruikt in een la. Daar heb ik leuke grote bellen ingemaakt en nu is het mooie kerstversiering.

Ook haakte ik even snel tussendoor een gingerbread mannetje. Is ie niet charmant? Om op te eten :-)
 En nu verder haken aan mijn poncho! I love it!