woensdag 13 augustus 2014

Schattige kleinigheidjes....

Over 4 weken komt onze nieuwe vloer. eindelijk, na jaren van wensen, krijg ik een nieuwe vloer. We kunnen dan 3 dagen niet in ons huis. Oh jee, hoe we dat gaan doen? Nou ja, het lost zich wel op, we zetten de caravan achter op de parkeerplaats  en bivakkeren daar dan maar. Ook wel spannend. Maar wel een beetje omslachtig, met 3 kinderen die naar school moeten, waarvan 2 naar de middelbare, dus veel boeken etc, en diverse sporten verspreid over de week.
Ondertussen zijn de meiden aan hun laatste week vakantie bezig. Morgenavond, na mijn werk, gaan we nog lekker naar Limburg, voor een lang weekend. We hebben er zin in!
De meiden zijn helemaal klaar voor de middelbare school. Agenda's zijn gekocht, net als kaftpapier, schriften, geo-driehoeken (in meervoud want die schijnen nogal eens in het plafond op school te belanden..) en wat al niet meer....
Annabel kreeg vorig jaar 1 geverfde muur. Dus Nora zeurt inmiddels al een jaar dat zij dat ook wil als zij naar de middelbare gaat. Nu heb ik mijn portie verven de kaatste tijd wel gehad, maar toe maar he, dat doe je dan als moeder: gelijke monniken, gelijke kappen of zoiets. Dus daar ging ik vorige week met Nora naar de kluswinkel, om verf uit te zoeken. En wat denk je? Ja hoor: het moest paars worden! Dat is natuurlijk best leuk he, paars, zeker als je witte meubels hebt en zo....Maar nu wil het geval dat deze kamer ooit, lang geleden, de babykamer was. En ik had bedacht dat ik het wel leuk vond om de muren daar paars te hebben. Dus inderdaad, paars werd het. Toen ik zwanger was van Julia, 7 jaar geleden, besloot ik om boven alle kamers mooi wit te schilderen. Dat vond ik rustiger. (1 kamer was geel, 1 paars, 1 groen, das best druk..) Dus alles was prachtig creme-wit. Zo ook de paarse babykamer. Ik ben er 2 dagen zoet mee geweest om alles wit te krijgen, maar uiteindelijk was het gelukt!
En nu moest er dus weer een paarse muur komen...zucht. Haha, maar met Nora's hulp is het natuurlijk gelukt dus is die kamer weer een beetje zoals vroeger. Ik moet zeggen, het is maar 1 muur en met haar witte meubelen staat het prachtig!

PS zien jullie die mooie witte kozijnen er achter? Ha, die waren donkerbruin! Dit is wel een stuk mooier en rustiger hoor. Nu nog een paar leuke paarse kussens scoren voor op haar bankje en dan kan ze ook nog chillen. Alle speelgoed en frutsels zijn er uit en het is nu een echte grotemeidenkamer.

Verder zijn we ook nog lekker aan het haken natuurlijk. We genieten heerlijk van de laatste vakantiedagen. Ik had mijzelf getrakteerd op dit boek.
Mijn gehaakte pop. Zo heet het boek.
Nu heb ik niet heel veel met amigurumi of poppen, maar dit boekje is wel heel schattig en leuk!
Dus uiteraard zijn we meteen begonnen.
En mag ik jullie voorstellen?
Dit is Fleur.

Ik heb echter wel een kleine kanttekening: Ik heb de pop gehaakt met de katoen die zij adviseerde: catania met haaknaald 3. En mijn pop is dus te klein. Alle kleertjes en schoentjes haak je met haaknaald 2,5 (volgens het boek) maar alles is dus veel te groot geworden! Nu kan ik alle kleertjes gaan aanpassen zelf. Dat vind ik wel echt jammer hoor. Dan had ik het boek ook niet hoeven kopen maar had ik het zelf kunnen bedenken. Wat ik ook erg jammer vind is dat er voor het haar staat beschreven: 'en knoop de touwtjes op het hoofd'. Wel met een beetje beschrijving hoe je dat moet doen, maar niet, hoe veel, hoe dik, hoe je het een beetje knap vast kan zetten of zo. Dus ik ben maar wat op internet gaan zoeken en heb maar wat gedaan. Beetje jammer, als je een boek maakt en dan de moeilijkste dingen (in mijn ogen dan) niet duidelijk beschrijft. Ik las ergens ook van iemand anders waar de kleertjes veel te groot van waren geworden, dus dat lag niet aan mij. Ik haak ook niet extreem los of vast of zo...  Maar goed, misschien ben ik wel een pietlut hoor. Het boek is erg leuk en er staan erg mooie dingen in. Dus ik ben er wel blij mee.
Zelfs Nora is aan de haak gegaan en heeft inmiddels het hoofd af. Zij is te groot om nog met poppen te spelen, maar zij wil er een mooie gothic/horror pop van gaan maken haha. Geniaal, niet? (Nora is toch een beetje morbide soms, dol op schedels/doodshoofden en wil later patholoog/anatoom worden of iets in die richting..Het is net Wednesday uit de Adams Family)
De linkse is van Nora, gehaakt op 3. De rechter wordt mijn tweede pop, met haaknaald 3,5. Dit ging net aan met de vulling. De pop is wel ietsje groter geworden nu dus ik hoop dat de kleding nu beter gaat passen. Julia is er in ieder geval dolblij mee!
En de patroontjes zijn ook best simpel en goed te volgen. Erg leuk!
Ondertussen haak ik ook aan mijn ripple deken hoor. Deze groeit rustig aan gestaag. Ik ben bijna op de helft, schat ik. Leuk om die dingen af te wisselen. Ik haakte ook nog 2 paar barefootsandals, in opdracht voor een bruiloft in September. Maar daar heb ik helaas geen foto's van gemaakt.
Voor iedereen: nog een fijne vakantie. Geniet er nog even lekker van allemaal!