woensdag 4 juni 2014

Vakantiegenieten.

Sorry, weer veel te lang geleden...
Maar (hoe saai het klinkt) weer druk, druk, druk....
Onze Julia is 6 geworden vorige week. Onze Nora ging op kamp, met groep 8! En de dag na Juuls verjaardag gingen we een lang weekend weg met mijn schoonfamilie. Naar Ouren, een klein plaatsje in de Ardennen/Eifel. Duitstalig stukje BelgiĆ«. 
Nora ging dus op kamp. Op woensdagavond laat kwam ze weer huis, op Julia's verjaardag. Dat was wel raar hoor; geen Nora bij de kadootjes uitpakken, kaarsjes blazen etc. Maar het meisje heef tondanks 3 dagen regen erg genoten van haar kamp. Heerlijk! Dat is toch best een ding... groep 8, kamp, eindmusical, volgende week kennismaking op de OSG, met haar toekomstige klasgenootjes, allemaal spannend! En wat gaat het dan hard! Julia gaat bijna naar groep 3 en Annabel is bijna geen brugpieper meer! Jeetje!

Mijn ouders waren er ook, uiteraard, voor Julia's verjaardag. Heerlijk! 
En wat is het toch heerlijk om een kleine smurf jarig te zien. Als je 6 wordt heb je echt nog het gevoel dat je hele leven gaat veranderen als je 6 bent. Het meisje heeft erg genoten van alle bezoek, kadootjes en taart.


Ondertussen heb ik ook nog gehaakt hoor. Natuurlijk!
Ik haakte nog een schedelsjaal, in opdracht dit keer, in gebroken wit.

 En ik haakte een truitje voor mijzelf. Naar een Russisch patroon, van Pinterest. Het boord heb ik zelf bedacht en gemaakt. Het was even zoeken naar de juiste hoeveelheid steken, omdat het bloesje van boven vrij wijd is. Ik haakte het zijwaarts, zeg maar. Waarbij ik met een halve vaste een draad bevestigde, een ketting van 20 lossen maakte, en in iedere teruggaande toer haak je de laatste steek samen met een steek van het truitje. Iedere steek maak je in de achterste lus. Dan lijkt het net een gebreid boord. Heel mooi en heel stevig. Het is even een werk, maar wel met een mooi effect vind ik zelf. Het idee voor dit boord heb ik stiekem gestolen van de 'shrug' die ik maakte uit de simply haken van december. (Zie vorige post).
Het oorspronkelijke patroon is hier

 Hier een plaatje van de omgeving waar we waren, afgelopen weekend. Zo mooi in Ouren.....
Een heerlijke salade die we aten. Heel simpel, van tomaten met mozzarella en basilicum, afgemaakt met een drupje olijfolie en peper en zout. Maar het ziet er zo heerlijk uit...... En zo smaakt het ook.




 En nog wat heerlijke tuinplaatjes van afgelopen maandag, toen de zon zo heerlijk scheen..... Ik heb een klein tuintje maar ik denk een perfecte indeling, van opbergruimte (schuur), zitgedeelte (loungeset en grote eettafel) en borders om net genoeg plantjes in kwijt te kunnen. Ik ben er nog steeds heel blij mee.

Komend weekend wordt het mooi weer. Ik heb er zin in! Sander zit in Spanje, die heb ik net afgezet op de trein  en ik de meiden gaan er een mooi weekend van maken.
Maandag gaan we met mijn schoonfamilie een boottochtje maken en lunchen. We zullen die dag samen doorbrengen aangezien het maandag een jaar geleden is dat mijn schoonvader is overleden. Wat missen we hem..... En wat gaat die tijd toch snel.... Alweer een jaar.....
Het zal raar zijn om deze dag zonder Sander door te brengen, omdat hij dan nog in Spanje zit, maar voor hem is het wel heel fijn om er even lekker uit te zijn met vrienden. Ik hoop dat ze het leuk zullen hebben! (Maar de mannen kennende gaat dat wel lukken, dat wordt lachen gieren brullen denk ik..)