maandag 12 mei 2014

Lang..

Lang geleden dat ik heb gepost. En een lange post had ik beloofd. Dus bij deze.....
Onze week vakantie in Duitsland was weer meer dan verrukkelijk! Wat hebben we genoten. Genoten van de rust, het weer, elkaars gezelschap en het handwerken. Een weekje vliegt om. Het is zo weer voorbij, maar wat was het weer lekker! Duitsland is zo'n fijn land, met zo veel vriendelijke mensen. Heerlijk! lekker eten, goede prijzen, und sehr gemütliche freundliche leute! Wat was het weer mooi! Ons huisje, in de duinen, met uitzicht op zee, 50 meter lopen en je staat op het strand, een restaurantje tegenover ons huis.... Wat wil je nog meer? We zijn heerlijk bijgetankt. De kinderen hebben eigenlijk alleen maar gezwommen. En gezwommen. En geshopt en spelletjes gedaan. En wij? Heerlijke Hugo drinken. (Prosecco met vlierbessen, hhmmmm!). Bijna anderhalve euro per fles goedkoper dan in Nederland! Heerlijke würstel en heerlijke brötchen eten. En shoppen. Voornamelijk bij discountwinkels. Dat geeft een kick. Een leuk blousje scoren voor nog geen 10 euro en zo.... Verder heb ik veel gehaakt, een heerlijk boek gelezen, geslapen, gezwommen, gestoomd in het Turks stoombad en sauna. Gebubbeld in het bubbelbad. 8 mega pizza's gemaakt. (die allemaal op gingen..), over het strand gewandeld en glasjes gezocht. Kwalletjes bekeken en opgepakt. En heel erg genoten!



Ik heb een shrug gehaakt. Uit de 'simply haken'. Van mijn Turkse papatya wol. Heerlijk spul om te haken. En om te dragen.
En voor Nora, die een schedelafwijking heeft (niet zelf, maar een abnormale fascinatie met schedels, in kleding en sierraden haha) een sjaal. Maar ja, wat wil je, als je patholoog wil worden, of bioloog?




En ik beken: ook ik ben overstag gegaan voor de Lalylala poppen. En de eerste is af. Kyra de kangaroe. 
Wat zijn ze leuk om te maken en wat zijn ze schattig!
Best trots op het resultaat!
Deze is voor Julia denk ik, voor haar verjaardag, over 2 weken. Ze heeft er wel stukjes van gezien, maar nog niet helemaal af, met baby. Er moet nog een sjaaltje bij maar ik weet nog niet of ik die ga haken of breien.  
Wat is het toch knap als je dit maakt, zo'n patroon. Met zo veel variatie-mogelijkheden erbij! Ik snap wel dat iemand deze patronen verkoopt. Ik denk wel dat je er lekker op binnen loopt, als je ziet hoeveel mensen het patroon al gekocht hebben, haha! Maar meer dan verdiend hoor. Respect! Hetzelfde met de Heidi Bears patronen. Ze zijn zo gaaf en zitten zo goed in elkaar.... Daar zit echt heel veel werk in. En liefde! 

En uiteraard, na een heerlijke week neemt het drukke leventje weer zijn gang. We zitten er weer volop in. 
Nu nog iets bedenken voor Julia om te trakteren. En gaan denken aan haar partijtje. Daar kijkt ze zo naar uit. Vorig jaar is het er bij ingeschoten, door het overlijden van mijn schoonvader, vlak na haar verjaardag. Dus dat moet dit jaar even extra goed aangepakt worden voor het meisje. 

Wat wel nog leuk is om te vermelden: Ook Annabel en Nora zijn helemaal bevangen door het haakvirus. Leuk dat ook zij er zo'n plezier in hebben inmiddels. En ik ben verbaasd hoe snel en handig ze het oppikken. Nora zit hier regelmatig met een vriendinnetje te haken, samen. Zo gezellig. En ik heb genoeg restjes voor ze om op te maken. Heerlijk! 
Ook Julia wilde het graag leren, maar 5 (bijna 6) is nog wel erg jong, merk ik. Motorisch is het nog best lastig voor haar. 
We blijven het gewoon proberen, en wie weet, ooit, lukt het om samen met mijn meiden een project te maken! Een mooie sprei of zo....... Of een eigen serie poppen of dieren... Dat lijkt me geweldig.