maandag 14 april 2014

Nog maar eentje dan...

Wat erg. Ik ben verslaafd. Verslaafd aan het haken van etuitjes. In een van mijn vorige posts zag je 2 genaaide vilten etuitjes, waarbij ik de gele heb omhaakt met granny's. Nu had ik de zwarte nog liggen. Ook daar moest wat mee. Dus, in het weekend, waarin ik bijna 2 volle dagen bij de clubkampioenschappen van Nora's badmintonvereniging in de gymzaal zat, heb ik maar wat zitten haken. En heb ik dus een zwart etuitje gemaakt. Met hartjes.
Dit is het geworden. Ik heb het hartjespatroon hier gevonden. Ik heb het patroon iets aangepast, om het in het rond te kunnen haken, in plaats van heen en weer. Dit is vrij simpel te doen: je neemt een veelvoud van 7 en dan kom je precies mooi uit. Bovenlangs wat toeren met vasten, in de gebruikte kleurtjes. Toen het vilten etuitje erin en rondom vastgenaaid. Simpel, snel klaar en ik was lekker bezig tijdens het badmintonnen. Wat heel leuk is, maar vooral uit wachten bestaat, tot het kind de volgende wedstrijd kan spelen.

Eigenlijk had ik dit idee dus al gebruikt bij een tas. Een tas voor Julia. Ik heb eerst een binnenetuitje gemaakt van vilt, met rits, maar in plaats van het lapje dubbel te vouwen heb ik gewoon 2 lapjes op elkaar genaaid.
En dus vervolgens een hartjespatroon gehaakt, de onderkant dicht gehaakt en een hengsel erin.
De tas is erg leuk geworden, vind ik zelf. En Julia was er heel blij mee en gebruikt hem iedere dag, dus dat betekent wel dat ie geslaagd is!
Ja, het is echt heel erg, ik heb inmiddels al heel wat etuitjes gemaakt. Ik denk nu ongeveer een stuk of 7 of 8? En ik ben alweer met een nieuwe bezig haha!
Tja, ik kan er niets aan doen, ik vind het zo leuk om te doen.
En vanavond geven we weer een workshop, waarbij we een AH-tas gaan pimpen.
We hebben al meerdere patroontjes klaarliggen  voor de dames! Ik heb er weer zin in.