zaterdag 26 april 2014

Nog even snel...

Een klein berichtje van mijn kant. Na een heerlijke, maar enigszins zieke Pasen in Limburg maken we ons nu op voor de jaarlijkse 'spring-break' in Duitsland! Heerlijk!
Over een klein uur vertrekken we met de kids, mijn ouders, broer met gezin en vrienden uit Tiel naar Travemunde, voor ons jaarlijkse weekje onderduiken. Weer in hetzelfde huis; met uitzicht op zee en strand, met ons eigen zwembad, bubbelbad, sauna en turks stoombad. Luxe toch iedere keer weer he? Oudste schatje is in Limburg gebleven na de Pasen. Die was vrij (middelbare school). Dus die gaat met opa en oma vanuit Limburg. De jongste 2 moesten wel naar school. Maar onze Juul heeft nog even op de valreep, voor de vakantie, haar B-diploma gehaald! Nog geen 6 en dan al A en B! We zijn supertrots! Ze is ook wel heel sterk, als je haar ziet zwemmen. Dat betekent dat wij voor altijd klaar zijn met zwemlessen! Yeahh!! Een ieder die geen kinderen heeft zal dit misschien niet snappen, maar iedereen met kinderen, die zwemles hebben gehad (1, 2, soms 3 jaar lang..... per kind...zucht..) weet dat dit een soort mijlpaal is in je carriere als ouders. Vrijheid! Nooit meer worstelen in de kleedkamer met een koud (terwijl je zelf juist warm bent..) en nat kind. Gedoe met oorpijn, of kinderen die niet willen. Of andere ouders die erg vervelend zijn in de kleedkamer. En dan hebben we het nog niet over wat dat kost..zwemles. Wil je een kind A en B laten halen, denk ik dat je op zo'n 400 euro (waarschijnlijk meer?) per kind moet rekenen. Los van het extra zwemmen en oefenen, dat sommige kinderen vereisen, (is extra entreegeld) en de hoeveelheid bikini's, zwembroeken, slofjes voor over je eigen schoenen, kadootjes voor het behalen van het diploma etc.
Kortom, het is nogal een uitgave. uiteraard een hele goede investering hoor. Heel veilig voor je kind, waar je natuurlijk heel zuinig op bent! Maar zeker niet op de laatste plaats: Het betekent vrijheid voor mams! Ha! Ik ben niet zo'n grote waterrat. Hijs mij niet graag in badkleding, voel me vaak toch wat opgelaten en ongemakkelijk en zo... Maar als je kind A en B heeft hoef je niet meer mee het water in! Ik zal Julia van 5 echt niet alleen loslaten in een groot zwembad. Maar ik kan dus wel gewoon lekker aan de rand zitten met een boek of haakwerk. En dat is vrijheid. Ik heb nu 3 kinderen die goed kunnen zwemmen. Heerlijk!

Verder heb ik een hele leuke website ontdekt. Slecht voor de portemonnee.
Pera en Pasha heet deze website. En hier verkopen ze wol. Uit Turkije. Heerlijke, mooie, zachte, lichte wol. Voor niet al te veel geld, vind ik. Ik heb er al 2 x besteld, binnen 8 dagen tijd. (Bloos bloos)
Dit is een southbay shawl die ik aan het haken ben met W&W wol van deze website. Dit hele stuk is met 1 bol gehaakt. (acryl met wol en mohair en alpaca). In veel mooie kleuren te krijgen. 1 bol kost 4,95 en heeft een looplengte van 550 meter! I love it! Heerlijk spul. Gehaakt met haaknaald 4.

En ik heb dus nog wat heerlijke kleurverlopende bolletjes gekocht. Mijn mams vond het zulk mooi spul dat ze mijn  bollen meteen heeft ingepikt haha! Maar dit mocht uiteraard hoor! Mooi spul.

Verder had ik het nog over een etuitje. Nog 1. Deze is inmiddels af. Gemaakt met de moss stitch. Dit geeft een grappig effect.

Nu ga ik snel weer terug naar de laatste vakantiestress. Kids manen, spullen inladen, met Sander ruziƫn over of we de Garmin meenemen of de TomTom haha. Een iedere vakantie terugkomend ritueel.
Tot volgende week en ik wens iedereen een fijne koningsdag en vakantie!
Ik heb bergen haakspullen mee en veel in de planning dus ik zal volgende week een extra lange post maken!