woensdag 29 januari 2014

Zo lekker bezig weer...

Hoihoihoi allemaal.
Wat zijn we lekker bezig geweest de afgelopen dagen! Ik heb opgeruimd en opgeruimd en opgeruimd. Alweer, hoor ik jullie denken? Ja, alweer..... In een gezin met 3 kinderen (en een man die moeilijk weg kan gooien en ikzelf die teveel knutsel- en handwerkspullen verzamel) blijf je aan de gang. Blijkbaar. Het lijkt wel een virus wat steeds weer opduikt. Bij Annabel en Nora valt het wel mee. Zij hebben niet zo veel speelgoed meer op hun kamer. Dat zijn echte pubers aan het worden. Daarentegen droppen zij alles waar ze zat van zijn bij Julia. Julia is 5 dus die wil alles hebben. Je kunt je dus wel voorstellen dat Julia een enorme hoeveelheid knuffels heeft inmiddels. Alles waar haar zussen op uitgekeken zijn geven ze weg. Aan Julia. Heel lief maar niet handig.... De troep verplaatst zich zo alleen maar..  Lego hetzelfde. Lego van 3 meisjes wat inmiddels op 1 grote hoop ligt, bij Julia. Kinderboeken idem... en zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik denk dat jullie het plaatje wel snappen inmiddels haha! Ik had in de kerstvakantie (en voor sinterklaas) al een beetje opgeruimd met Julia. Maar het meisje is 5, dat kan niet te drastisch in 1 keer he, dus dat moet steeds beetje bij beetje. Maar ze heeft het heel stoer gedaan! Een vuilniszak knuffels weg, een boel speelgoed verkocht via marktplaats, nog meer speelgoed naar de kringloopwinkel, boeken naar de kringloop, boeken die we willen bewaren naar zolder etcetera. Inmiddels heeft ze een nieuwe kleerkast. Ze had nog een legkast op haar kamer maar haar kleding begint ook enorme lappen te worden en inmiddels missen we echt enorm hangruimte. Dus we hebben het weekend een nieuwe kleerkast gekocht, in de legkast liggen nu alle spellen en speelgoed, een ladekast die op haar kamer stond staat nu beneden, dus ook beneden moest alles opgeruimd worden en spullen verplaatst. Uiteraard paste de ladekast niet door het trapgat maar moest door het verhuisraam. Stel je Buurman & Buurman taferelen voor... Sander die de kast uit het raam hangt, ik die hem onder aan de dakgoot opvang, bungelend op een kruk, Sander die snel naar beneden vliegt om te helpen met opvangen, haha, wat een bak! Gaat ie Suus?! Ja hoor, maar kom snel..!! Ayeto Buurman!
Zoiets.....
Maar het ruimt weer goed op. Zelfs mijn handwerkspullen liggen knap opgeborgen inmiddels. Ben er erg blij mee. Als het huis opgeruimd is heb ik ook rust in mijn hoofd.
En krijg nu niet het idee dat ik zo netjes ben hoor. Echt niet! Maar het wast hier gewoon enorm snel weer aan, al die troep. Ik snap het niet. En zo blijf ik bezig ermee. Keer op keer. Dus voor nu lijkt het heel wat, maar ik weet ook dat het over een maand weer zal moeten gebeuren.
Mijn ouders zijn er inmiddels ook weer. Ook dat werd hoog tijd na 7 maanden! Maar door alle omstandigheden de afgelopen maanden kwam het er niet van en dat geeft niets. Maar het is wel heerlijk dat ze er weer zijn hoor. Echt genieten!

Vorige week zijn we, zoals ik al vertelde, druk geweest met de open dagen bezoeken. Nor ais er wel uit. Het wordt de OSG hier in Hoorn. Ze was er helemaal thuis. Wat een geweldig leuke school! Zoals ik al zei, wil ikzelf ook wel weer terug naar de middelbare school haha! Konden we dat nog maar eens overdoen!
En ikzelf heb vorige week tussendoor nog wat nieuws uitgeprobeerd: Borduren op canvas. Ik had dit gezien via Pinterest. Maar wat is dat leuk om te doen! Ook Annabel en Nora zijn aangestoken en zitten te borduren.
Dit is hoe ik het deed:
 Op ruitjespapier tekende ik een patroon. Dit waren ruitjes van 1cm bij 1 cm. Het patroon was nog maar simpel hoor, om uit te proberen. Het papier opgeplakt op het canvas. (rekening houden met de houten rand! daar kun je dus niet borduren!)
Met een prikpen gaatjes geprikt op alle hoekjes.
 Dan ziet het er zo uit. Mooie voorgeprikte gaatjes.
 Dan kun je beginnen met borduren.
 De draadjes op de achterkant heb ik vastgeplakt met tape. Dus geen knoopjes.
 De voorkant ziet er zo uit. Duidelijk een oefenproject. Het gebruikte katoen was te dik. Dan wordt het toch wat rommelig.

Hier is Nora bezig, op een geverfd canvas. Ook leuk!
Deze heb ik later gemaakt. Op een groter doek, met dunnere katoen. Dat gaf een mooier resultaat. Wel grappig hoor. Ik zag op pinterest een hele mooie, echt grote. Dat was wel gaaf! Wie weet, ooit?