dinsdag 10 december 2013

Dag Sinterklaasje....

En welkom kerstman!
Vorige week kwam Sinterklaas langs. Wat heeft hij iedereen weer verwend! De meiden (en wij)hebben erg genoten op 5 december. Leuke kadootjes, storm buiten, kaarsjes binnen. Heerlijk!
3 dagen daarvoor was ikzelf jarig. Voor het eerst in 38 jaar konden mijn ouders niet langskomen, ivm mijn net geopereerde paps. Dat was wel raar. Het geeft niets, want met paps gaat het goed gelukkig! Hij knapt lekker op en doet steeds meer zijn ding dus daar zijn we alleen maar blij om, maar het was evengoed wel raar dat mijn ouders er niet waren dit jaar. Het was ook de eerste keer zonder mijn schoonvader. Ook dat was raar. Wat missen we hem en wat vliegt de tijd ( een half jaar geleden alweer dat hij overleed) maar wat lijkt het ook nog kort.......
Overdag waren de meiden naar school, Sander op cursus, dus een beetje leeg, maar 's avonds kwamen er gelukkig veel lieve vrienden en vriendinnen langs met hele lieve leuke kadootjes, dus toen voelde ik me toch op en top jarig! Eigenlijk geef ik niet zo veel om verjaardagen.... altijd vlak voor de sint, veel andere verjaardagen eromheen dus echt uitgebreid vieren komt er meestal niet van. Maar dit was toch wel gezellig hoor.
De order van 20 mutsen is af! Joepie! 20 is best veel hoor! Allemaal hetzelfde, met belletjes er aan en een etiket met logo, dat was best een uitdaging haha. Maar het is gelukt, samen met mijn steun en toeverlaat en haakpartner Cindy. En zelfs mijn schoonmoeder heeft meegehaakt. Dit vond ze heerlijk om te doen. Nou, dat is fijn om te weten haha! Vanmiddag gaan we ze afleveren dus hopelijk zijn ze er blij en tevreden mee! Spannend!!!

Zaterdag geven we een workshop op een kerstmarkt hier in het wijkcentrum en zondag zitten we voor de laatste keer op de kerstmarkt bij de Intratuin. Druk druk druk weer! Maar wel weer leuk allemaal.
Inmiddels staat de kerstboom. Ook dat is weer heel gezellig, moet ik zeggen. En eindelijk, na jaren, heb ik weer mijn mooie gestylde kerstballen in de boom. De kinderen zijn oud genoeg, qua veiligheid, maar ook om het te waarderen. (ze willen niet meer allemaal zelfgemaakte, rommelige, kleurrijke maar wel heel schattige versiering). Vorig jaar hadden we 2 kittens en lag steeds de boom om. Maar dit jaar moet het lukken! Flip is groot genoeg om niet meer in de boom te klimmen en Julia is oud genoeg om hier ook van te genieten. Haha. Nu heb ik altijd erg genoten hoor, van kleurige zelfgemaakte versieringen, waar de kinderen zo dolgelukkig en apetrots van werden. Maar nu na jaren is dit ook wel weer even leuk.
 
 De meiden heerlijk aan het versieren, met chocola en kerstmuziek. We zijn er vroeg bij dit jaar!
En onder de boom liggen al een paar kerstkadootjes. Want die ga ik dit jaar regelen voor de kleinkinderen. Daar kwam mijn mams niet echt aan toe. (We doen dit meestal samen maar een dagje samen winkelen lukt niet zo goed, als je Roermond en Hoorn op 1 dag bij elkaar moet zien te krijgen haha)
Gehaakte kerststerren voor het raam. Gezellig. Op de achtergrond onze stukgewaaide schutting. Deze wordt binnenkort vervangen.

En dit is een klein projectje waar ik nu mee bezig ben. Kleine mini-granny's. Ik denk dat het een hoes wordt voor mijn tablet of zo. Even heerlijk wat voor mijzelf haken en even niet in opdracht. Ook soms wel even fijn.