maandag 23 december 2013

Bijna kerst!

Niet te geloven, wat gaat de tijd snel! Overmorgen is het kerstmis. Nu al!
Door alle hectiek kwam ik maar niet in kerstsferen. Vorig weekend was heel druk, met een workshop geven op een kerstmarkt en het verkopen bij de Intratuin. Het was een vol maar gezellig weekend. De glazen kerstballen (die ik in opdracht maakte) vlogen onder mijn handen vandaan! Nog niet af, maar al verkocht! En nog een keer, en nogmaals! Een goed teken dus. We hebben lekker verkocht die dag!
Ik had nog een paar glazen ballen in opdracht staan, maar toen die af waren heb ik geen haaknaald meer aangeraakt. Erg he. Ik was er even klaar mee...... Nu 5 dagen later begin ik wel weer zin te krijgen hoor. Geen opdrachten, maar even gewoon lekker voor mezelf haken.

Ik heb vandaag de meeste boodschappen gedaan. Ook dat geeft rust. Nu vind ik het helemaal niet erg om boodschappen te doen maar zo rond de kerst heb ik erg weinig overzicht. Dat komt omdat ik veel weg ben, maar ook een paar keren thuis. Dus ik moet boodschappen doen voor kerstavond, een beetje voor de kerstbrunch, bij mijn schoonmoeder thuis, maar mijn schoonzus regelt het meeste. Het diner op eerste kerstdag doen wij dan weer. Tweede kerstdag gaan we naar Tiel, alwaar mijn schoonzus (met mijn mams) alles hebben geregeld. Maar toch moeten wij hier 's morgens wel even een hapje kunnen nemen..... Dus het wordt een beetje rommelig zo... Maar goed, dat is binnen! En natuurlijk weer veel te veel... vrees ik. We kunnen oud en nieuw er ook mee voorzien denk ik....
Vanmorgen ging ik met een vriendin en aar dochter en mijn meiden naar de Primark, in Zaandam. Geloof me, dit doe je niet voor je lol zo vlak voor de kerst! Wat was het daar druk!!!!!!! Ik werd er bijna claustrofobisch van, en de meiden ook! Het was druk, en vol, en warm, en druk.... Maar wat een leuke dingen! Een prachtig shirt voor 3 euro, een spijkerbroek voor mij voor 17 euro. Sokken; 5 paar voor 3,50. Pyama's: 5 euro. En ga zo maar door. Dus dat was wel erg leuk! Goed geslaagd dus. Maar we waren kapot daarna.... Ook nog even wat kerstkadootjes gescoord..... Ja ik was natuurlijk al klaar, maar ja, die nog wat en die nog wat, en dan moet die ook nog wat... Ik denk dat ik morgen toch nog iets kleins moet hebben voor deze of gene.....
Oepsie, de berg onder de boom blijft groeien..... Gnagnagna..... Maar wel hele leuke kadootjes, vind ik zelf!
Ik had zelf een vervroegd kerstkadootje gekregen!
Een mooie nieuwe camera! Alleen heb ik nog even niet de tijd gehad me er in te verdiepen, dus dat ga ik de komende dagen doen! Hij maakt erg mooie foto's!!!!!! Maar hoe het precies werkt is me nog niet helemaal duidelijk.... Maar dat komt nog wel. Hoop ik...

Afgelopen vrijdag heb ik met vriendinnen een kerststukje gemaakt. Ook dat was weer een heerlijke avond! En het stukje is mooi geworden!
Het staat in ieder geval heel kerstig.
En uiteraard hadden we voor het kerstdiner op school van de meiden weer wafeltjes gebakken. De heerlijke wafels zoals mijn moeder ze vroeger ook al maakte! Zo lekker. Ze waren ook weer in een flits weg. Echt zo heerlijk! Vorig jaar en het jaar daarvoor hebben we het ook gedaan. Ik denk dat een nieuwe traditie is geboren, net als bij ons vroeger!

En nu we eigenlijk alle drukte en stress grotendeels gehad hebben probeer ik een beetje in kerstsfeer te komen. Het is moeilijk. Van de ene kant heb ik er best heel veel zin in, maar van de andere kant wordt dit de eerste kerst zonder mijn schoonvader en dat maakt het ook zwaar en verdrietig.. Heel dubbel.... Ik vind het heel fijn allemaal bij elkaar te zijn, maar ergens voelt het niet compleet zonder hem. Het is raar.... En hoe moeilijk moet het wel niet voor mijn schoonmoeder en Sander en zijn zus zijn.... En aan de andere kant hebben we tweede kerstdag, wel (nog) helemaal compleet  (gelukkig!!) met mijn familie.... Heel dubbel en ik voel me bijna schuldig, dat ik me daar op verheug. Uiteraard verheug ik me ook op mijn schoonfamilie!!! Enorm! Maar daar zit zo'n groot gemis, zo'n gat... Dat ik me soms rot voel dat ik mijn familie wel nog compleet heb, waarvan ik dan ook wel weer weet dat dat stom is en niet nodig.... maar goed, complex en dubbel dus.....
Nou ja, hoe dan ook....
Ik wens iedereen hele fijne, gezellige kerstdagen! Geniet van elkaar en alle gezelligheid! Dat gaan wij ook zeker proberen te doen!!!!
Veel liefs voor jullie allen!!!!