dinsdag 1 oktober 2013

Alles in de haak...

Hier is alles in de haak hoor! We blijven drukdrukdruk. Ik haak lekker verder, met van alles en nog wat. Ik haakte nog wat armbandjes en polswarmers.



We hebben bij Julia gekeken met zwemles. En we hadden enkele feestjes. Nora had haar eerste badmintonwedstrijd. Dus inderdaad drukdrukdruk. Wel gezellig allemaal!
Haken blijven we doen, tussen de bedrijven door. De voorbereidingen voor de eerste workshop zijn in volle gang. Uitnodigingen, wolletjes, haaknaalden etc. Alles moet geregeld worden natuurlijk!
Ik haakte kerstballen. Ook daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, haha. Voor je het weet is het weer december! Ik heb dit patroon zelf bedacht. Het is gehaakt om piepschuimballen heen. Erg leuk om te doen! Leuk voor een workshop of voor de kerstmarkt, waar we hoogstwaarschijnlijk kunnen gaan staan! Maar daar zijn we nog mee bezig....

Julia bij zwemles; dat is toch ook heel bijzonder. Ineens springt je kleine moppie in het diepe bad, zonder bandjes en al.... Ik vroeg nog aan Sander of de juf wel wist dat ze niks omhadden. Julia moest voorop. Ze springt van het duikblok, gaat kopje onder, komt weer vrolijk boven, draait op haar rug en zwemt er vandoor. Heel bijzondere ervaring! Nu is dit kind nummer 3 dus ik had het kunnen verwachten. Ik heb het ten slotte bij de andere 2 ook meegemaakt maar toch was ik weer aangenaam verrast. Ze komt al best een eind hoor, in dat water, op eigen kracht, zonder bandjes of kurkjes. Leuk!
Nora's eerste badmintonwedstrijd was ook zeer geslaagd. Haar team moest 8 wedstrijden spelen, waarvan ze er 7 hebben verloren. Maar die ene die ze hadden gewonnen was dan wel door Noor gewonnen, met 2-0! Daar was ze best trots op. En vooral belangrijk; ze heeft er erg van genoten en vond het echt heel leuk om te doen. Nou, dat is mooi, want ze moet de hele winter nog, bijna ieder weekend haha!
Annabel mag inmiddels bij paardrijden op een paard. Ze hoeft niet meer op een pony dus ook zij was in de wolken. Helemaal toen ze afgelopen zondag met Sander zijn nicht mee mocht. Anne rijdt wedstrijden en Annabel mag dan mee met haar om te helpen en te kijken. Groot was de vreugd toen Annabel  na de wedstrijd het paard mocht uitrijden! Dat stralende hoofd was echt onbetaalbaar! En wat een geweldige lieve meid is Anne, dat ze haar achternichtje van 12 een hele dag op sleeptouw neemt! Echt een kanjer.
De feestjes waren ook enorm gezellig afgelopen weekend. Komend weekend gaan we naar Limburg om de verjaardag van mijn mamsje te vieren. Ook daar hebben we enorm zin in! Lekker kletsen, borrelen, eten en handwerken! Broer en schone zus komen ook dus dat wordt dubbel feest. Ik heb er erg veel zin in. Altijd als ik mijn ouders te lang niet heb gezien krijg ik erg behoefte om bij ze te zijn. We spreken elkaar natuurlijk wel regelmatig maar toch is dat net even anders.
En buiten wat puberperikelen waar blijkbaar iedereen mee te maken krijgt (ooh zucht...) was het weer een fijne week/weekend. Maar 1 ding weet ik wel; de weg naar volwassenheid is nog lang, en erg hard en bonkig...... poehhhh...... Uiteraard zal ik om privacygevoelige redenen niet uit de doeken doen wat er is maar geloof me...... Ik ben te jong aan kinderen begonnen, denk ik soms wel eens. Ik ben zelf nauwelijks uit de puberteit en kan hier nog even niet mee omgaan haha! Hoewel ik regelmatig ook blij ben hoor,  dat ik jong moeder ben geworden! Echt wel! Ik was 25 dat Annabel geboren werd. Maar ik voel me nauwelijks ouder dan toen. En dan zit je ineens zelf met een puber. waaahhhhh!!!!! Soms grappig, maar soms erg heftig. Afgelopen week was heftig. Hoewel het nu weer even goed gaat, voor zolang het duurt.
Ik zeg altijd maar zo: Later kunnen we er om lachen........ Maar genoeg hier over.