dinsdag 17 september 2013

Nog meer bezigheden.

Druk druk druk, ziek ziek ziek.
We hebben weer een heerlijk weekend in Tiel gehad, waar alweer fruitcorso en Appelpop was. Dit is een van de grootste gratis evenementen van Europa, zo schijnt het. Vorig jaar en het jaar daarvoor zijn we ook geweest. Wat is dat toch gezellig! Mede dankzij broer en schone zus natuurlijk! Maar wat is zo'n weekend  weer snel om!
Bij thuiskomst zondagmiddag voelde ik me grieperig en verkouden. (Ik voelde het vorige week al aankomen). En dat blijkt nu dus ook. Vol, verkouden, snot, hoesten en compleet futloos. Bah. Het is echt weer herfstig aan het worden. Wat is de zomer toch omgevlogen en wat wen je toch snel aan mooi weer! Nu kunnen we weer aan de winterkleding gaan denken.
En in het kader hiervan ben ik ook weer winterig aan het haken geslagen.
Een muts en halswarmer voor de dochter van een vriendin.
En handwarmers voor mijzelf en de kinderen. (Annabel krijgt nog maar die wilde een ander, dichter patroon).


Paars voor Nora, uiteraard, roze voor Julia, als vanzelfsprekend en gemeleerd voor mij. Mooi bij mijn grijze winterjas.
Het patroon heb ik zelf aangepast, maar is gebaseerd op deze. Ietsje anders en in andere afmetingen maar dit was mijn basis.
Wat een heerlijk wolletje he? Het lijkt wel een toverbal! Heerlijk om hier mee te haken. Je gaat van kleur naar kleur. Ik ben er ook nog een sjaal-achtig iets mee aan het maken. Dit is Vinci van Scheepjes wol. Verkrijgbaar in een heleboel heerlijke kleurtjes! Verkrijgbaar oa hier .
De effen handwarmers van de meiden zijn gemaakt van Caron simply soft. Heerlijk zacht en warm. De Caron heb ik hier vandaan.
Allebei in Hoorn, deze winkels.

Verder heb ik me bezig gehouden met het haken van armbandjes. Voor de webshop of een braderie etc. Uiteraard had ik er 2 af, maar ze bleken een beetje uit te rekken dus ik kon weer opnieuw.
Ook heerlijk om te maken! En redelijk snel klaar. Dat is af en toe tussendoor erg fijn!

Verder snotter ik maar gewoon door en hopelijk ben ik vrijdag weer opgeknapt voor mijn masterclass bij Echtstudio!