dinsdag 13 augustus 2013

Nog heel even....

Nog heel even en dan is de zomervakantie weer voorbij. Nou ja, voor de kinderen, want wij zelf zijn alweer 3 weken aan het werk. En voor de jongste 2 kids, want de oudste gaat naar de middelbare school. Zij heeft nog een week extra vakantie. De kinderen zijn ruim vierenhalve week van huis geweest; na onze vakantie zijn zij nog zo'n 12 dagen in Limburg bij mijn ouders blijven plakken. Samen met hun neef en nicht. Wat hebben ze het heerlijk gehad! Schitterend weer, heerlijk veel zwemmen en veel gezelligheid. Ze hebben enorm hiervan genoten. Bij opa en oma is altijd een feest, maar met dit weer en in die omgeving, is het helemaal top. Wat is het daar mooi! Veel bossen, veel te doen, veel zwemmeertjes en riviertjes.... Op vakantie in eigen land. Zo blijkt dat je niet altijd ver weg hoeft om het fijn te hebben!

Zo blijken wij hier in Hoorn vlakbij de dijk te wonen. De dijk die ons scheidt van het IJsselmeer. Dit is een paar honderd meter van ons huis. En als ik heel heerlijk ben.... We komen er nooit. Erg he? Hier vlakbij ligt een schitterend park met strandjes om te zwemmen, wandelpaden en speeltoestellen. En hier komen we nooit. Ik schaam me diep.... Vroeger was het ook niet zo bijzonder leuk of zo, maar ik weet sinds kort dat dit inmiddels veranderd is. En hoe weet ik dat?
Ik, (of all people) ben begonnen met hardlopen. Jaja, ik hoor u allen lachen. Jij???? Ja, ik!
 Ik weet het, het is niet te geloven, maar je weet wat ze zeggen; hoe ouder hoe gekker....
Samen met een vriendin zijn we begonnen met een opbouwschema. Als het goed is kunnen we in 12 weken 30 minuten nonstop lopen. Dit moet ik nog maar bezien, maar het klinkt leuk. En om maar even stevig te beginnen; de eerste week hebben we overgeslagen en we zijn meteen doorgegaan met week 2!! Ha, hoe stoer, hoor ik jullie denken......
Maar als ik heel eerlijk ben; 25 minuten stevig wandelen kunnen we al. Dat was de eerste week... Nou, als het gaat om wandelen kan ik best wat hebben hoor. Dus door naar weekschema 2. 5 x 1 minuut hardlopen en dan een paar minuten wandelen tussendoor. Nu zijn we bezig met week 3. We gaan 3 minuten hardlopen en  2 minuten wandelen tussendoor. Dit doe je dan 4 of 5 x achter elkaar.
Oke, het is dus niet zo stoer als het klinkt haha. Maar je moet ergens beginnen, niet waar? Dus met nieuwe schoenen en  een kek, strak hardloopbroekje van Sander gingen we van start. Inmiddels heb ik maar een paar eigen nieuwe loopbroeken gekocht want tja, met een man die ook loopt wordt het een beetje vechten om de broekjes he?
En als jullie mij al gek vinden, dan Sander! Die laat zich iedere zondagochtend, vrijwillig, tegen betaling, door een ex-profbokser anderhalf uur afbeulen in ditzelfde bovengenoemde park. Haha! en hij vindt het nog leuk ook! Bikkeltraining heet het. Nou, je moet er ook een bikkel voor zijn! Rennen, oefeningen, trappen op en af, al dan niet met iemand op je rug.... Das pas stoer. Ik heb mijn handen nog vol aan mijn eigen paar minuutjes rennen haha.

Maar goed, mijn sportspullen, inclusief een heuze stopwatch, hebben we gisteren gehaald bij de Decathlon. Annabel had een nieuwe paardrijcap en zweep nodig, ik loopkleding, Nora een badmintonracket (want ze gaat competitie spelen vanaf September en moet dan een eigen racket hebben). De dames moesten sportschoenen voor binnen (met witte zool uiteraard, altijd lastig, waarom worden ze überhaupt ook met donkere zool gemaakt??) en nog een sportbroekje. Van het een komt het ander en met een volle mand naar de kassa. Een hoop geld minder, helaas, maar wel de indruk gewekt dat we een zeer sportieve familie zijn. (hihi, ik zei 'sportief' en 'wij' in 1 zin! Dat is niet hoe ik ons altijd zag....maar het leek heel wat zo...)

Daarna met zijn 5-en door naar Ikea, want Annabel haar kamer moest een beetje gepimpt en puberproof gemaakt worden. Ik had vorige week al 1 muur op haar kamer geverfd. Dit wilde ze al zo lang heel graag. Ze had 4 witte muren maar met haar witte hoogslaper en haar enorme troep altijd, kregen we die kamer nooit echt gezellig. Het bleef een beetje steriel. Mijn vriendin had nog een beetje verf over van de kamer van haar puberdochter en dat bleek net genoeg voor 1 muur. Nu is Annabels kamer ook zo klein, dat ik niet alle muren wilde verven. Dat komt zo op je af dan. Maar ik heb nu 1 muur geverfd. Aqua-blauw. (dat is ook haar lievelingskleur). Tegen deze muur staat haar witte hoogslaper met wit bureau eronder, met witte boekenplank. Dit staat echt heel leuk nu. Een stuk warmer en gezelliger. Ze heeft zelf een hele boel troep opgeruimd en uitgemest. Heel stoer van haar. Helaas is een heleboel kindermeuk en knuffels inmiddels bij Julia op de kamer beland, dus daar moeten we nu ook aan de bak... maar het was lief bedoeld. We hebben schoolspullen gekocht en woordenboeken en een nieuwe prullenbak en een ladeblok, boekenkast, nieuwe kussens, een nieuwe gordijnroede (de oude was volledig krom, door het regelmatige getrek van kinderen aan de gordijnen, en het gehang van de poezen toen ze nog klein waren. Die klommen op de hoogslapers, om via de gordijnen weer naar beneden te gaan). Er moet nog een tijdschriftenrek opgehangen worden, een nieuwe stofje om haar prikbord heen, maar we zijn best tevreden. Vooral Annabel is ermee in de wolken. Het blijft een klein hokje, maar hij is praktisch en gezellig nu. Goed bezig dus. Klaar voor de puberteit!




Deze puberteit dient zich flink aan inmiddels. Dit valt niet altijd mee, maar het brengt ook een hele leuke nieuwe fase. Een kind dat zelf naar de stad gaat met vriendinnen, helemaal fan is van een Boyband, oog krijgt voor jongens (en een goede smaak heeft, moet ik zeggen!) en make-up gebruikt.
(Op vakantie werd ze ineens uitgecheckt door een paar jongens!! Ze keken naar haar en knikten en lachten goedkeurend! Aaah, wat was dit?!!!! Nare jongens!! Ze had het zelf niet door, gelukkig..)
Ik zie een dame die soms brutaal en onredelijk is, zich schaamt voor haar moeder, maar ook een meisje dat verstandig wordt, handig en zelfstandig is. Die lief is, veel begrip kan tonen als ze even moet wachten of iets gewoonweg financieel of tijdtechnisch niet kan. Dit is heel bijzonder om te zien, maar maakt me ook wel wat weemoedig. Wat gaat het snel!

verder haken we lekker door, tussen neus en lippen, zeg maar. Iedere woensdagavond komen we met een groep bijeen in het plaatselijke handwerkwinkeltje hier, en kletsen we, haken wat, roddelen wat en hebben het heerlijk! Het is een leuke groep dames en hoe tuttig het klinkt, we vermaken ons opperbest! veel humor, koffie en draadjes, wat wil je nog meer? Er was afgelopen keer een dame die miniscule kleine teddybeertjes maakt. Wow, wat geweldig knap en mooi!
Dit is de link naar haar site.
 www.amazingmini.nl
Dit willen we graag nog eens leren van haar! Zoo leuk!
Jaqueline, de eigenaresse van de handwerkwinkel heeft ook een webshop. daar verkoopt ze allemaal leuke handwerk- en hobbymeuk. (En ik heb het lekker om de hoek! Word ik wel blij van!)
www.kreatiefhoorn.nl

Verder heb ik een truitje af, een bestelling.

Een rokje staat in bestelling, ook leuk om weer te maken en heb ik een beanie gemaakt.
Nora showt hem even. Hij is voor een volwassene, maar ik word een malle eppie als ik hem op mijn hoofd zet. Nora kan het beter hebben!
Sander wil deze beanie graag in het zwart. Dus daar ben ik nu mee bezig. (Zal ik hem een rekening geven? haha!) Hij stond hem ook heel goed! maar dan niet in deze kleurtjes natuurlijk. Ideaal model dus; geschikt voor mannen, vrouwen en kinderen.
De beanies maak ik van Caron. Heerlijke wol blijft het, om mee te haken! Breien zal ook fijn zijn denk ik! het voelt zo heerlijk! Ik heb nog veel meer plannen en projecten in mijn hoofd, maar echt te weinig tijd!
Nu maar even vlug iets aan het huishouden doen.... Ik ben al maanden een beetje laks hiermee. Tja, het blijft een kwestie van keuzes maken he, en ik haak liever dan dat ik was, strijk of poets....
Tot snel weer!