dinsdag 9 april 2013

De slinger.

Ik heb een slinger gehaakt. Eigenlijk omdat slingers nooit weg zijn, met 3 dochters. Het blijft leuk om ze op te hangen met verjaardagen. Die papieren dingen gaan altijd stuk. En iedere verjaardag hang ik weerm et liefde mijn zelf genaaide slingers op. Dus nu tijd om ze te haken. En zo kwam ik mooi van een hoop restjes katoen af. Ik heb altijd katoen met acryl, van Twin. Deze bevalt eigenlijk best goed hoor. Veel mooie kleuren, hij haakt lekker. Maar sinds kort verkoopt mijn handwerkwinkel ook Scheepjes Larra. Dit is pure katoen, met hetzelfde gewicht en dezelfde looplengte. En deze is nog mooier. Met een prachtig glansje. En hij haakt heerlijk! Dus langzaam wil ik overgaan op deze katoen. Ook deze is in vele mooie kleuren te krijgen.
Hieronder het verschil tussen de 2 katoentjes.
Misschien wat lastig te zien, maar de rechter is dus puur katoen en gemerceriseerd. Links is de mengeling van katoen en acryl. De rechter is net wat 'sjieker' vind ik zelf. Gewoon nog even wat mooier. Nu heb ik altijd veel plezier gehad van de Twin hoor, daar niet van, maar hij neigt toch ietsje meer tot pluizen, na gebruik. Hopelijk de andere wat minder.

Maar goed, hier dus de slinger, van Twinrestjes. (En wat restjes Wibra-katoen, maar die splijt vreselijk, blehh).




Gezellige kleurtjes. Helemaal zoals we dat graag zien met feestjes. Heerlijk hoor. Hij zal goed gebruikt worden hier.

Verder moet ik nog steeds doormet de omslagdoek, maar ik wacht tot de katoen weer binnen is. En dan nog 10 toeren. Dan is die ook af.

En verder vroeg een vriendin van school of ik mee wilde doen aan het wildbreien. Hier in Hoorn hebben ze als kunstproject ieder jaar een wildbreiproject. (of haken, mag ook). Dit gaat uit van Stichting Hoorn, Kunst en Cultuur. Zij heeft zich hiervoor opgegeven en vroeg of ik met haar mee wil doen. Dan mogen wij samen een lantaarnpaal gaan bekleden met wildhaakgerei, in de binnenstad hier in Hoorn. Ach, waarom niet? Lijkt me wel gezellig. Vorig jaar heb ik zelf mijn ogen uitgekeken; het zag er zo leuk uit.
Dit jaar doe ik dus maar mee. Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden en zodra het hangt, foto's maken. 1keer per maand komen de dames bij elkaar, op zondagochtend. We gaan het eens proberen!
Doe eens gek he. Het is misschien wel leuk om bezig te zijn met gelijkgestemde handwerkgekken.