vrijdag 1 maart 2013

Puur genieten.

De nieuwe bank is puur genieten. Helemaal het heerlijke hoekje bij het raam, waar de chaise longue aan de bank zit. Iedereen knokt om dit hoekje. Haha, maar ik vind dat ik de meeste rechten heb. Heerlijk daglicht, voor mijn haakwerk en de vensterbank voor mijn heerlijke kopje koffie. Oh yummie! Ik heb net heerlijk een half uurtje zitten haken, kijkend naar 3 12-jarige pubers die dansen met de wii.(hilarisch!)
Mijn nieuwe wolletjes (caron simply soft) zijn heel mooi. Ik ben dolblij met de kleurtjes. Ik ben begonnen aan een deken. Met (zoals ik het maar noem), free crochet. Ik maak een deken met van alles en nog wat aan steken en kleuren. Per toer bekijk ik welke kleur, hoeveel rijen en welke steek. Dit is zo heerlijk om te doen! Ik kan het iedereen aanraden. Ik was bang dat ik dan niet met stekenhoeveelheden uit zou komen en zo, maar dat valt vooralsnog enorm mee. Soms maak ik op het eind maar even een extra losse, of een extra vaste om weer op hetzelfde aantal uit te komen, maar dit is redelijk weg te werken. Dat valt dus mee. Ik vind dit echt veel leuker dan ik van te voren had kunnen bedenken. Het werkt heel motiverend en je wilt dolgraag met een nieuw kleurtje beginnen of een nieuwe steek, die ik net bedacht had.
Eerst heb ik gekeken voor de 'wooleater'. Maar nadat ik het patroon heb uitgeprobeerd, heb ik hem net zo snel weer weggelegd. Brrr, een en al dubbele stokjes, en als ik ergens een hekel aan heb zijn het dubbele stokjes! Jakkie, en dan 12 stuks in 1 steek en dit continue. Dat is dus echt niets voor mij. Ik kan vrij veel op haakgebied, dat is het niet en een enkel dubbel stokje hier en daar vind ik ook geen probleem, maar zo veel, iedere toer door, dat is mijn ergste (haak)nachtmerrie. Dus dat werd hem niet. Ik vind dit veel leuker om te doen. En de kleuren passen zo perfect bij mijn bank. Jummie. Mijn mooie schaaltjes en bekers die ik laatst had gekocht passen er ook perfect bij. Niet dat dit van belang is, bij een bank, maar het zijn zulke mooie kleurtjes. Donkergrijs, lichtgrijs, taupe en lichtpaars. Ik kan daar echt van genieten, zo handwerken in stijl, haha! Paarsgrijs haakwerk, bijpassende beker, bijpassend schaaltje voor draadjes of iets lekkers... Let maar niet op mij, slaat eigenlijk nergens op he? Eigenlijk ben ik een raar mens.....
 Mijn schaaltjes en bekers.
 Mijn hoekje van de bank. Zit zo lekker!
De deken in wording. Kleurt er mooi bij, niet waar? Ik hoop dat het totaalplaatje ook leuk wordt. Blijft spannend, want het moet evengoed wel een soort geheel worden natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten