zondag 24 februari 2013

Weer terug.

Na een heerlijke week vakantie zijn we sinds gisteren weer thuis. We hebben het heerlijk gehad in Duitsland, vorige week. Wat was dat genieten! In de duinen, aan het strand, met uitzicht op zee en een eigen zwembad, sauna, bubbelbad, turks stoombad etc. Wat je noemt een wellnesshuis. Ook hadden we een houtkachel, waar heerlijk in gestookt werd. We waren zaterdag rond 14.30 - 15.00 uur aanwezig. Om 16.00 uur was alles ingericht en zaten we heerlijk met ons eerste wijntje. Wel verdiend! De week is uiteraard omgevlogen, met veel lachen, lekker eten en drinken, zwemmen, bubbelen en handwekren. Veel handwerken. Op zondag heb ik de omslagdoek opzij gelegd, om aan een nieuw projectje te beginnen. Dit projectje bleek natuurlijk veel tijdrovender dan ingeschat!
Ik was begonnen aan deze beer: lollo the african flower bear. Het patroon is van Heidi Bears. Het is een enorm PDF-bestand, met heel veel foto's. Bijna niet uit te printen, dat kost je kapitalen aan printerinkt, maar ik heb hem opgeslagen op mijn tablet, dus dat was handig. Het patroon is zo enorm gedetailleerd en uitgebreid beschreven, dat het bij iedereen wel goed moet komen met die beer. HIj was best prijzig, maar het geld dubbel en dwars waard. Ik had het patroon al een paar maanden, en bedacht vorige week er maar eens aan te beginnen. Eigenlijk kwam dat doordat Julia Flip de Beer mee had van school. Fijn, hebben wij dat? Ga je een week op vakantie, moet dat beest ook weer mee. Voor Julia is het leuk hoor, echt waar, maar dit is mijn derde kind. Verdien je na 2 kinderen geen vrijstelling van dit pedagogisch verantwoorde geneuzel? Sorry hoor, maar dit is inmiddels de 12e, 13e, 15e keer dat Flip bij ons logeert. Zucht. Uiteraard hebben we Julia niets laten merken van onze Flipverzadiging, dus Flip mocht lekker mee naar Duitsland. Julia blij, Flip blij.... In Duitsland bedacht ik me dat het wel leuk was als Flip een vriendinnetje kreeg. Dat werd dus Lollo the Bear. Door mij gedoopt in Pippa. Echter, Pippa heeft zo veel tijd, bloed, zweet en tranen gekost; Pippa blijft mooi bij ons, haha! Ik ben een volle week bezig geweest met Pippa. En dan heb ik het over toch wel 6 uur handwerken per dag. Op zijn minst. Meestal nog wel veel meer.
Op vakantie heb ik dus ook weinig anders gedaan, geef ik toe. Af en toe gezwommen of gewinkeld, beetje pizza gemaakt en wat opgeruimd, maar voornamelijk heb ik gehaakt. Heerlijk was het. Samen met moeder en schone zus. Uren achter elkaar. Haken, haken, haken. En lachen, genieten, eten en drinken. Het was verrukkelijk om jezelf volledig te kunnen laten gaan, tot 's nachts 2 uur, zonder te hoeven denken aan opstaan, werken, naar school moeten of wat dan ook. En om 2 uur 's nachts ging ik in bed nog even verder met lezen. Zo 's avonds laat en op de heen- en terugreis heb ik ook nog 2 boeken gelezen. Lekker hoor.
Maar goed, vakantie was heerlijk, Pippa is klaar, ik ben blij. En opgelucht. Vandaag ben ik ook nog uren bezig geweest, maar om 17 uur lag het laatste been aan de beer.
Morgen komt onze nieuwe bank. Dat is ook fijn. Vanavond dus maar de oude naar buiten gooien en goed stofzuigen. Ik ben benieuwd! Hopelijk is hij nog steeds zo lekker en mooi als we toen vonden. Spannend hoor!  Ik zal het resultaat laten zien.
De poesjes hebben de afgelopen week ook goed doorstaan, dankzij de liefdevolle opvang van een lieve vriendin. Ze waren wel blij toen we terug waren. Ze kunnen inmiddels wel wat heropvoeding gebruiken, vrees ik. Een hele week alleen thuis, daarvan vervagen alle regels en grenzen. Ze lopen over tafels en op het aanrecht, alsof het de normaalste zaak van de wereld is haha! Ach, met een paar dagen consequent zijn gaat dat wel weer over denk ik. (Hoop ik!) Maar het was fijn om de poezebeestjes weer te zien. Heerlijk!
 Annabel, Julia en nichtje Kim in het zwembad.
 Julia met Flip bij het bubbelbad.
 Zo zag de tafel er ongeveer de hele dag uit, met in de namiddag een heerlijk fout glaasje Advocaat met slagroom. Yummie!
 Bij thuiskomst vonden we 2 flessen champagne, 1 voor de kinderen, 1 voor ons, gekregen van hele lieve, dierbare vrienden. Wat een verrassing!
 Lollo the Bear, maar nu heet ze Pippa. Ik heb de armen al 5 keer opnieuw gedaan. Nu is de lokatie van de armen goed, maar vind ik de knopen eignelijk iets te strak zitten. Grmblll!!! Misschien dat ik het morgen toch weer even opnieuw probeer.... Verder wel leuk geworden toch?

Mooie bloemenknopen als ogen. En door de knopen op de armen en benen kunnen deze bewegen. Pippa is zo'n 37 cm hoog, zittend. Staand zo'n 54 cm! Gehaakt met voornamelijk haaknaald nr. 2. Kun je nagaan...... Wat als je dit met wol voor naald 5 doet? Ha, dan heb je een beer die groter is dan de gemiddelde peuter, haha. Lijkt me ook wel leuk, eigenlijk.... Maar voorlopig geen beer meer voor mij. Poeh! De hexagons haken viel wel mee, het aan elkaar haken ging ook wel, is lastig en priegelig, maar dat lukt me wel. Wat heel vervelend was, en neorm ophield, was bij het lijfje, toen ik moest haken met nr. 1 en 1,5. Maar wel met deze dikkige katoen, voor haaknaald 3. Wel een beetje mijn eigen schuld, want ik ben begonnen op nr. 2, zodat de hexagons lekker dicht en strak zouden worden, zodat de vulling er niet zo snel uitvalt/uitpluist. Maar als je dan een paar maten kleiner moet, met haaknaald 1, is dat een regelrechte ramp. Wat een ellende om die dikke draad vast te blijven houden! Dit, het lijf dus, heeft me enorm opgehouden. Het hoofd was vrij snel klaar en de armen en benen gingen eigenlijk ook wel, maar dat lijf.... Je zou het niet zeggen zo he? Maar goed, hij is af en ik ben best trots. Maar hij gaat dus niet mee naar school, om tussen 30 kinderhandjes vermorzeld te worden. Oh nee, hij gaat hier op de plank of zo, haha. Misschien mag Julia er af en toe mee spelen woehaha!

Ik bedacht wel, dat het hoofd, op naald 5 met dikke wol, (of nog dikker?), wel leuk zou zijn voor aan de muur, in een kinderkamer. Net als zo'n jachttrofee, van een beer of hert, die je wel eens ziet aan de muur.... Dat zou best leuk zijn toch?