maandag 25 februari 2013

Hebben wij dat....

Vandaag kwam onze nieuwe bank. Oh vreugd! We zouden gisteravond de oude in de tuin zetten, maar mijn vrouwelijke intuitie zei me om hem niet in de regen en sneeuw te zetten, maar nog even te wachten tot de nieuwe daadwerkelijk er was. Zou je zien dat hij niet kwam, of de chaise longue aan de verkeerde kant... Tussen 16 en 19 uur zou hij worden bezorgd. Groot was mijn vreugd toen ik lekker zat te haken, om 16.15 uur de deurbel ging. De bank! De oude stond hier midden in de kamer, gruwelijk in de weg te staan. Het grofvuil had ik al gebeld om de oude bank op te halen, jullie raden het al: De bank kwam, hij werd in plastic neergezet en ik dacht; ik ben gek, maar we hadden toch een andere stof besteld? Yep, het is weer eens zover; de verkeerde stof is geleverd. Ik heb een half uur rondgelopen met het gevoel of ik gek werd; deze stof vonden we namelijk ook wel mooi, maar niet zo praktisch, daar dit een soort geweven, tweedachtige stof is, die volgens mij veel te kwetsbaar is met kittens. Ik zie de lussen al gaan, met die nageltjes. En hij is antracietdonker, naar mijn idee hadden we een lichtergrijze besteld. Met mijn lieve vriendin Therese naar de winkel gegaan en daar de stalen stof bekeken. Het was inderdaad toch echt een ander! Een vriendelijk dame aangeschoten en het probleem voorgelegd. Zij moest kijken op de oorspronkelijke bestelbon welke stof er was besteld. Onze stof had nummer 65, maar de stof die erop zit ook! Handig! Ruim een halfuur door de winkel gewandeld, bloedjenerveus natuurlijk, om te horen dat de fout volledig bij hun lag en zij de verkeerde stof besteld hadden. Helemaal opgelucht stond ik op. Ik was niet gek! Toen zei mevrouw dat ik nog maar even moest gaan zitten; De leverancier van de bank is vorige maand failliet gegaan en ze kunnen deze niet meer bestellen/leveren, met de juiste bekleding. Nu moeten we kiezen tussen alles retour doen, geld terug krijgen, elders een hele nieuwe bank uit gaan zoeken. Dit houdt in (met 8-10 weken levertijd) dat we dus nog een paar maanden met dit aftandse ding met scheuren doormoeten, of de geleverde bank houden, met 200 euro korting.
Nu weten we dus niet wat we moeten. Die 200 euro korting vind ik zelf veel te weinig gezien de fout en het geleden leed, maar een nieuwe uit gaan zoeken en maanden weer wachten zie ik ook niet zitten. En we hebben dan een bank die we eigenlijk niet wilden, deze hadden we ten slotte niet uitgezocht. Keuzes, twijfels, dilemma's, zou mijn broer zeggen.
De oude bank staat, met scheuren en al, maar weer op zijn plek en de nieuwe (2 grote delen!) staan nu natuurlijk pontificaal in mijn woonkamer. Nog helemaal in het plastic. Zucht...Ik word hier zo moe van.... Kan het nooit eens goed en zonder ongemakken verlopen? Ik bestel wolletjes, dame ziek, ik weken wachten, stoelen zouden worden opgehaald; kringloopwinkel heeft een compleet verkeerde dag opgeschreven. (donderdag, ha, das de enige dag in de week dat er echt niemand thuis is, de hele dag, alsof ik die dag zou afspreken!).
Nou ja, zo zijn er door de jaren heen nog veel meer voorbeelden te noemen. Ik noem dat al jaren het Meestergeluk. Alles wat mis kan gaan, gaat ook mis. Ik zou het de wet van Meester moeten noemen, in plaats van Murphy.
Ga je een week op vakantie, krijg je Flip de Beer mee van school. Nee, leuk!!! Kun je nog foto's afdrukken, verhaaltjes schrijven etc. Heb ik dat? Nou ja, brand is erger natuurlijk, maar ik baal. Enorm baal ik...

Verder zat ik vanmiddag, voor dit debacle, zo heerlijk te haken. Ik heb met moeders heel extravagant nieuwe haaknaalden besteld. Binnen een dag waren ze binnen. (Kijk, zo kan het ook!) Clover soft touch. Die haken zoooo lekker. Dus we hebben ons eens goed verwend vorige week. Morgen komen dan eindelijk mijn wolletjes binnen, daar werd ik ook blij van, ik heb vorige week een grote nieuwe naaidoos/handwerkkist gekocht, waar al mijn naalden, lintjes, knoopjes, schaar etc. perfect inpassen. Hij is erg groot, dus een klein wipje past er ook lekker in. Alles leek goed te gaan en ik was zo happy, helemaal in mijn nopjes met een gehaakt speldenkussen (alsof ik nog niet genoeg hexagons had gehaakt, haha), in leuke paarse tintjes. Passend bij de koffer, met paarse deksel. Toevallig had ik een paarse beker met heerlijke koffie van echte bonen en geflufte melk (hhmmmm!) en een schattig paars schaaltje voor mijn draadjes. Mijn geluk was voor even zo perfect en paars, ik genoot echt. Het was alleen van korte duur, haha. Hoe dan ook, ik had er al wat foto's van gemaakt dus die laat ik toch maar even zien dan.
 Alles paars. Heerlijk!
 Het speldenkussen, ook paars uiteraard.

Onze haaknaalden. De weinige luxe die we onszelf gunnen, moeders en ik. Meestal doen we het met wat we hebben, kopen meestal goedkopere wol en katoen, (tenzij het niet anders kan haha, maar we proberen er toch vaak wel op te letten). Ik gebruikte voornamelijk haaknaalden van Lidl, Wibra of Zeeman (maar uiteraard vallen die na Pippa de beer bijna uit elkaar). Dus dit mocht wel eens een keer. Ik had er al 2 en die bevielen zo goed dat we er meer wilden. Heerlijk extravagant, dit. Soms moet het gewoon kunnen, toch?
En he, met een beetje pech heb ik net een hele hoop geld bespaard met het niet kopen van een bank.
:-)
Laten we maar blijven lachen, niet waar?   
En anders word ik gewoon de nieuwe Derek Ogilvie of een ander soort medium. Ik heb blijkbaar voorspellende gaven. (of ik ben gewoon een hardgeworden realist die door jarenlange ervaring maar altijd van het ergste uitgaat, haha!)