donderdag 14 februari 2013

Hartjes, overal hartjes.

Het is vandaag Valentijnsdag. Ik heb er niets mee. Ik vind het commercieel, opgelegd gedoe, bedacht om mensen geld uit de zakken te kloppen. Ik vind het zo gemaakt om op deze dag verplicht iets voor elkaar te doen. Nou, dat doen we liever gewoon een keertje tussendoor. Kijk, als je nooit iets krijgt van je partner, dan vind je het misschien wel heel belangrijk, zo'n dag. Dan doet ie eindelijk ook eens moeite, of zo, of als je niet getrouwd bent, en geen trouwdag hebt om te vieren, (heb ik ook weinig mee trouwens, haha) dan moet je het wel van vandaag hebben.
Gelukkig geeft Sander er ook geen klap om, dus ik hoef me ook niet verplicht te voelen. Ik vind het daarentegen dus supergeweldig als Sander een keer gewoon, spontaan, iets doet. Vorig jaar had hij zomaar uit het niets een leuk brei-/haakboek mee. Voor mij, omdat hij me lief vond en ik dat wel verdiende, vond hij. Kijk, dat is romantiek; mijn stoere man die in een winkel tussen handwerkboeken graaft, voor mij. Of als hij extra moeite doet met een verjaardagskado, of na een lange werkreis zomaar een luchtje, of prachtige oorbellen voor me meeneemt. Dat vind ik pas romantiek. Zo lief. (en dat dus alsjeblieft niet na elke reis; in het verleden maakte hij er meerdere per maand. Voor je het weet ben je failliet joh!).
En mijn lieve schat is heel attent; Hij koopt nooit bloemen voor mij. Er bestaat een grote kans dat de bloemen die hij meeneemt, naar buiten moeten, in verband met mijn (met name in het voorjaar sterk) aanwezige hooikoorts. Ha, dat is pas liefde! Haha.
Nee hoor, een ieder moet lekker zelf weten waar en wanneer je iets liefs voor elkaar doet, als je het af en toe maar doet. Zomaar, of omdat het Valentijnsdag is, dat maakt eigenlijk niet zo veel uit, maar soms een beetje moeite doen om de ander te laten weten dat je om hem/haar geeft.
Maar ik heb vandaag, in deze post, wel iets met hartjes.  Dus hoe dan ook, evengoed wel veel liefde en roze vandaag. (Zie foto's)

Nog 2 dagen, en dan gaan we met vakantie! Vandaag gewerkt, morgen nog druk met alles pakken, huis aan kant maken etc, maar zaterdagochtend vertrekken we! Ik heb er echt zo veel zin in! Dat werkt natuurlijk tussen de oren he, als je weet dat je met vakantie gaat, dan ben je er ineens aan toe ook of zo.... Kijk, als we pas in mei waren gegaan, was er nu niets aan de hand geweest hoor, dan had ik nog lekker doorgehobbeld, maar als het zo dichtbij komt, dan wil je, dan moet je, dan leef je er naar toe en ben je er verschrikkelijk aan toe. Gek eigenlijk he?
Maar goed, afgelopen dagen heb ik me suf gehaakt aan de babydeken met het hartjespatroon, en hij is klaar! Hier zijn er gelukkig geen kleurtjes doorgelopen. Ik kan in Duitsland helemaal fris aan nieuwe projecten beginnen! Ha, ik heb compleet niets meer liggen nu! Trots....
Ik had een poosje terug 2 truien voor Annabel afgebreid; 1 is veel te groot, die heeft mijn moeder meegenomen, de ander was oversized (maar dat was het model) en Annabel vond hem prachtig. Tot ze hem aantrok. 'Ik lijk wel een plofkip!'. Dan weet je het wel he, die doet ze dus nooit of te nimmer aan.... Fijn.... Nou ja, die heeft mijn schoonmoeder nu. Hoe dan ook, ook al zijn ze niet hier, bij Annabel, ze zijn wel af en hopelijk zijn 2 moeders er blij mee. Dan toch...
Mijn bestelde wolletjes komen niet voor de vakantie helaas! De dame van de website was ziek en dat ging wel een weekje duren. Grutjes, had ik me net zo verheugd op deze caron simply soft. Voor een heerlijke deken. Maar helaas, het is niet anders, als ze ziek is, houdt het op.
Gelukkig heb ik nog wel wat andere ideetjes in mijn hoofd. Kan ik daar lekker mee aan de gang. Nog wat katoen gescoord voor schone zus en mij, ik duik hier nog wel in mijn voorraad, voor ik weet niet wat en dan komt het vast wel goed.
Hier dan de beloofde foto's;


Sorry voor het mindere licht. Ik heb de foto's net gemaakt, in de avond. Heb morgen waarschijnlijk geen tijd meer om het nog te doen en hier te posten. Ik ben er zelf erg blij mee. De tweeling kan komen, qua dekentjes! Qua zwangerschapsduur mogen ze nog even blijven zitten! Een paar weekjes. Spannend!

2 weken geleden had ik voor Julia haar poppebedje een dekentje en een kussentje gehaakt. Ook met hartjespatroon. En de achterkant van het kussentje was een probeerseltje van allerlei steken. Een beetje 'free crochet', of zo. Ook best leuk geworden.



Bij de kringloopwinkel gisteren hebben Sander en ik wat boeken gekocht. Een stuk of 10 boeken, voor 13 euro. Ha! In bijna nieuwstaat! Lekker wat Tinapockets, Thea Beckman en nog wat spannende boeken voor de meiden, 2 voor Sander (en dus ook mijn vader, haha) en voor Julia een Assepoesterboekje. En mijn lievelingsboek; Vieze Lies. Vieze Lies is een kinderboekje, over een meisje (Lies) die niet wil wassen. Ze stinkt als een beer. Ze stinkt zo erg dat er een heel zeldzaam stinkdier in haar kamer een nestje werpt. Dan wordt Vieze Lies heel beroemd. Dit vindt ze niet leuk. Alle mensen gaan haar bewonderen om haar stank. Het is zo 'natuurlijk'. Dan gaat niemand zich meer wassen en lekker stinken. Vieze Lies vindt dit niet leuk, dus besluit ze lekker anders te worden en zich vreselijk lekker te gaan wassen. Dan vindt iedereen haar stinken. Naar zeep. Dat is nou net wat Lies wilde! Anders zijn! Ha, niemand is het met haar eens en dat vindt ze erg leuk. Ze is niet meer Vieze Lies, maar gewoon Lies.
Ik vind het zo'n leuk boekje, haha! Het bekt ook zo lekker; Vieze Lies..... Julia vindt het helemaal geweldig. Ik had dit boekje al voor haar gekocht vorig jaar. Nu zag ik het bij de kringloop liggen, voor 50 cent. Dus ik heb hem maar weer meegenomen. Ook leuk als kraamkadootje, bij de dekens. Wie vindt Vieze Lies nou niet leuk? Alleen van het plaatje op de voorkant word ik al vrolijk haha, geweldig, Vieze Lies.....