woensdag 16 januari 2013

Speciaal voor mijn mams

We hebben wat met meubels rondgeschoven en nu staat onze haard tussen de stoeltjes in. Het is wel wat vollig en ik vrees dat met de nieuwe bank dit niet meer gaat passen, maar voorlopig staa thet wel gezellig, en zit ik lekker warm met mijn voetjes voor de haard! Goh, wat was het koud gisteren! Eind van de middag heb ik de meiden her en der opgehaald van musicalklas en spelen, met de auto, maar ik werd niet meer warm daarna. Brrrr! Ik heb me heerlijk genesteld in een stoel, met een wijntje en mijn voetjes voor de haard. Oeeh, wat was dat lekker! Als het goed is komt de poef eind deze week, dan kunnen we onze voetjes ook echt ergens opleggen, want een plastic kinderkrukje is wel wat behelpen..... Dus mams, speciaal voor jou; zo ziet het er nu uit.

 
Ook onze Jojo had het koud blijkbaar. Ze heeft de hele avond voor het rooster van de heteluchtverwarming gelegen. Hier ligt ze zo graag. Ik had laatst die doos onder haar verplaatst; toen was er toch echt sprake van een lichte paniek. Haha, ze kon niet meer liggen. De meiden hebben er vervolgens maar een mandje opgelegd en hier liggen de poezen regelmatig, om de beurt in, Jojo voorop, als het lukt. Ik snap het wel. Lekker hoor.
 

Volgende week worden ze allebei geholpen en gechipt. Dan hebben we een rode je- weet-wel-kater en een geholpen poes. Fijn, is dat geen zorg meer, dat ze elkaar gaan bespringen of zo. Flipje zijn onderkant begint enorm te groeien dus die zal ook wel geslachtsrijp worden. Zijn we het net mooi allemaal voor. Kunnen ze straks in het voorjaar met een veilig gevoel langzaam aan naar buiten, want af en toe zitten ze te mauwen voor de deur. (het weekend mochten ze heel even in de tuin, maar dat smaakte wel naar meer..)
Maar ze zijn wel erg leuk. Allebei. En helemaal op hun plek inmiddels. Jojo zat net uit haar zelf, boven op Nora's hoogslaper. Ik heb geen idee hoe ze er op kwam (via het trapje?) en ze kwam er ook zelf weer af. Best knap want dat is echt hoog! Maar ja, het zijn natuurlijk katten, die zijn zo lenig als wat. Grappig hoor. Lekkere mormels.