zaterdag 5 januari 2013

Lekker opgeruimd.

Het nieuwe jaar is bijna 1 week oud. De jaarswisseling verliep gezellig. Ik was de bob (vrijwillig) en hoe graag ik ook een wijntje lust, ik wil 's nachts naar huis kunnen met 3 kinderen, als zij het niet meer redden of als we naar huis willen. De ervaring heeft geleerd dat een taxi krijgen bijna niet te doen is in de nieuwjaarsnacht, dus vandaar dat ik reed.
En gelukkig maar; Julia sliep om 23 uur, Sander viel ernaast in slaap voor 1 uur, en toen ik beiden wakker maakte heeft Julia zo hard gehuild en zat ze zo vol met slijm dat ze mij en zichzelf (uiteraard waren de jassen al aan) ondergespuugd heeft. Om 2.30 uur, midden in de nacht, had ik al een wasmachine draaien, een kind schoongemaakt en man en 3 kinderen naar bed gebonjourd. Ik was zo blij dat ik goed bij zinnen en fit was! Het begin was dus niet zo top, hoewel de avond erg gezellig en fijn was verlopen hoor.
Nieuwjaarsdag zijn we bij mijn schoonouders langsgeweest, waar we eigenlijk onverwacht met zijn allen bijeen waren. Ook mijn schoonzus kwam met man en kinderen langs. Eigenlijk doen we dit niet als vaste traditie hoor, maar het kwam nu zo uit. Wat hebben we genoten!
Bij thuiskomst met de meiden nog wat vuurwerk (lees; steretjes, knalerwtjes en trektouwtjes) afgestoken, daar onze Juul het vuurwerk had gemist omdat ze sliep. (en dit hadden we nog over).
En zelfs als je bijna 12 bent, is het nog leuk!

Op woensdag zijn we naar Loods 5 geweest, op zoek naar een nieuwe bank en stoelen.
Heel gezellig, zeer vermoeiend en geen bank gevonden.Uiteindelijk bij een winkel hier in Hoorn op de terugweg wel iets gevonden. Deze bank hebben we vanmiddag besteld. Yes, eindelijk! Over 6 -8 weken komt hij! En vanmiddag meteen 2 nieuwe stoelen gekocht. Ze pasten net aan in de auto. De kinderen dachten dat we boodschappen doen waren, wat we ook waren, maar eerst moesten de stoelen naar huis, anders paste het niet haha!
Dolblij waren ze toen we met stoelen thuis kwamen. Vorral de dozen vonden ze geweldig. Enorm grote dozen, 2 stuks. Dat bood volop mogelijkheden. In no-time zaten de meiden erin met boeken en kussens en Suske's en Wiske's. Heerlijk! Onze oude leren bank is naar mijn schoonouders. Die wilden hem wel overnemen. (Gelukkig, want het is een hele mooie degelijke rundlederen bank, het zou zonde zijn om deze weg te moeten doen.) Sander heeft deze achterin de auto, met de pootjes eraf, naar zijn ouders gebracht. Lang leve een grote stationwagen! Met de achterklep open, maar het ging! Dat ruimt lekker op.

Toen we thuiskwamen van het boodschappen doen had Annabel de dozen omgetoverd tot een poezenhotel. Deze werd officieel geopend met het doorknippen van een lint. Ik lag in een deuk. Hoe verzint ze het? De poezen vonden het overigens een geweldig idee en de dozen staan nu achter in de kamer, met de poezen erin.
 Eerst lekker samen erin.


Hier werd het kattenhotel geopend. Hilarisch niet?

En dit is het resultaat van onze aankoop. Ik ben heel blij. Het staat mooi, ze zitten lekker en ik vind dat we het ook echt verdienen. We waren er echt wel aan toe om een boel oude meuk te vervangen. Daar hebben we zo lang mee gedaan, met de oude meuk! Het werd hoogtijd!
(Niet dat ik niet blij was hoor, met de oude bank en zo, dat klinkt zo ondankbaar, maar na jaren verandert je smaak wel wat he.)

Nu nog de bank, eigenlijk de muren laten stucen, de vloer opschuren en opnieuw lakken, nieuwe binnendeuren, mooie overzetvensterbanken etcetera. Nou ja, je moet ergens beginnen nietwaar? De eerste stap is gezet.

Afgelopen week hebben we de kerstspullen weer lekker opgeborgen, ik heb met de meiden hun kamers uitgemest, er staat een grote tas klaar voor het kinderdagverblijf, dus het ruimt allemaal lekker op. Heerlijk. We zijn goed bezig.
Een bankje en een rieten handwerkmandje uit de kamer beneden, weg naar boven. Mijn handwerkspullen meer opgeruimd in de kast en de kamer is een stuk leger/rustiger. Als het opgeruimd is is het ook zo lekker opgeruimd in mijn hoofd. Daar word ik heel blij van.

Gisteravond ben ik lekker met Sander wezen uiteten en daarna de stad in geweest. We kwamen wat vrienden tegen en oude bekenden, van lang geleden. (eehhmm, 20 jaar geleden!) Dan besef je je wel dat je oud wordt hoor! Maar dat is niet erg. Het gebeurt gewoon en het hoort erbij. Maar het doet je wel beseffen dat de tijd erg snel gaat....... Maar ook dat was een supergezellige topavond. Heerlijk.
Nu nog een laatste vakantieavond met de meiden, met een lekker stokbroodje erbij en Sterren dansen op het ijs. (gooische vrouwen heb ik maar opgenomen.) Dat vinden de kinderen leuk......
Kortom, het was een fijne vakantie. Maandag gaan we weer terug in het gareel, dan beginnen de scholen weer, de sportclubjes en de verplichtingen. Ook wel goed. Hoewel, maandagavond komen 4 vriendinnen hier eten en gaan we lekker kletsen en er een gezellige meidenavond van maken. Ik feest stiekem nog even door..

Ook op handwerkgebied ben ik goed bezig; in wipje is af, ik ben bezig met de andere gebreide trui en dan heb ik niets meer op de pen! Lekker hoor! Waar zal ik dan eens aan beginnen???
Ik zal binnenkort foto's laten zien. De nieuwe meubels waren vandaag even prioriteit.