zaterdag 22 december 2012

Bijna Kerst!

Eindelijk, de kinderen hebben kerstvakantie, Sander is 11 dagen vrij en ik hoef alleen maandagochtend nog een paar uurtjes te werken en dan ben ik ook ruim een week vrij!
Vanochtend de laatste paardrijles voorlopig. In januari pas weer. Even 2 weken geen musicalklas, geen muziekles, geenzwemles, geen paardrijles en geen badmintonles. Echt heerlijk. Ik besef me natuurlijk heus wel dat het een luxe is dat de kinderen zoveel kunnen doen, en dathet een luxeprobleem is om te zeuren over het heen en weer rijden etc, maar het is erg lekker als het even niet hoeft.
De meeste boodschappen zijn binnen, de kerstkadootjes zijn in huis (allemaal kleinigheidjes hoor, meer voor de leuk dan wat anders, voordat mensen (lees broer, schoonzus en ouders) denken 'dat was niet afgesproken!'). Vanmiddag ben ik even lekker met Nora naar de stad geweest. We hebben voor haar leuke kerstkleren gevonden, die ze ook na de kerst in andere combinaties prima kan gebruiken (en ook nodig had.) Zij heeft best veel kleding, maar bijna allemaal krijgertjes van Annabel of vriendinnen. Ze krijgt zelden iets nieuws. Nu maakt dat helemaal niets uit en ook Nora boeit dat niet, die is dolblij met alle leuke kleren die ze krijgt van anderen. Maar het was uitverkoop en nu heeft zij ook even lekker een paar leuke nieuwe dingen! inclusief leuke ballerinaatjes voor 15 euro. Voor Julia vond ik nog een leuk zwart shirtje. Bleek het bij de kassa nog eens extra goedkoper te zijn. Ik moest 2 euro afrekenen, haha. Kijk, dat is nog eens leuk.
Kortom, we zijn er bijna helemaal klaar voor. Nog een paar wassen doen, bedden verschonen en wat boodschapjes, maar daar hebben we lekker nog een paar dagen voor. Het was de afgelopen weken zo druk, dat ik er echt even aan toe ben om niet te veel te moeten de komende dagen. Ja, koken en bakken, maar dat is niet heel vervelend voor ons. Dat is meer hobby. We houden het redelijk simpel allemaal.
Langzaam kom ik helemaal in de kerstsfeer. heerlijk!
Ik heb mezelf getrakteerd op een paar nieuwe kraaltjes. Van deze kleuren en glans word ik helemaal blij. eens kijken of ik er nog iets leuks mee kan verzinnen. Iets kerstigs of feestelijks..... Ik sudder nog even op de ideetjes die ik heb.
Ik laat het weten wat het is geworden.
Iedereen alvast fijne feestdagen en gniet van elkaar, de sfeer, eventueel de kadootjes en het lekkere eten en drinken. Dat gaan wij ook doen! Ondanks de bitterzoete bijsmaak die we soms hebben proberen we er toch iets van te maken. En dat gaat lukken!