maandag 31 december 2012

Bijna een jaar voorbij...

Zo, nu staan we op de grens van een oud en een nieuw jaar.
Als ik de balans opmaak dan ben ik best tevreden met het afgelopen jaar. Veel leuke dingen gedaan, veel nieuwe dingen geleerd, op handwerkgebied maar ook in mijn werk. Ik heb fijne vakanties gehad, met mijn familie naar Duitsland, met vriendinnen naar Spanje, met ons gezin weg met de nieuwe caravan, een week met mijn moeder naar Zweden. Ik bof. Ik besef me het goed.
Helaas, zo aan het einde van het jaar hebben we ook nare dingen meegemaakt. Maar ook daar zullen we mee om moeten gaan. En samen met Sander en onze families moet dat lukken.
Het komend jaar is afwachten, wat het ons gaat brengen. Annabel zal naar de middelbare school gaan, Julia zal waarschijnlijk een zwemdiploma halen, Duitsland met mijn familie staat al weer gepland voor februari, Sander en ik zijn in die week ook 12,5 jaar getrouwd. Dit zijn best leuke dingen waar ik ook dankbaar voor ben.
Helaas zal er op werkgebied, door de bezuinigingen misschien het een en ander veranderen, hoewel dit allemaal nog niet zo zal gelden voor mijn poli, waar ik werk. We zien het wel.
En we zullen waarschijnlijk ook te maken krijgen met verlies. Groot verlies. Dit maakt alles heel dubbel: Gevoelsmatig voel ik niet zo de behoefte om vannacht een nieuw jaar te 'vieren' want het zal een moeilijk jaar worden. Van de andere kant, dingen moeten gewoon doorgaan, vooral voor de kinderen.
Zij zullen het ook moeilijk krijgen dus zolang er nog leuke dingen zijn, genieten we daar zoveel mogelijk van.
En er blijven genoeg dingen over (altijd zijn er goede, mooie dingen!) om te vieren. Dat we nog steeds, na 18 jaar gelukkig met elkaar zijn, Sander en ik, dat onze kinderen het goed doen, gezond zijn en leuke meiden zijn, onze vele dierbare familieleden en vrienden.... Dat is veel waard.

In ieder geval gaan we er een fijne avond van maken.
We zijn de hele dag bezig geweest met het bakken van oliebollen 9en dit jaar voor het eerst ook appelbeignets). Ze zien er heerlijk uit.
Nu douchen en alle vieze oliebolwalm uit mijn haren spoelen. Dan nog bedenken wat ik aan moet, en dan hop naar vrienden!
Ik wens alle mensen het beste voor 2013. Hopelijk mag het een mooi jaar worden met veel liefde, plezier, gezondheid en handwerken.
En alle lieve lezers en volgers van mijn blog; jullie extra bedankt voor jullie lieve reakties en voor het trouw lezen van mijn schrijfseltjes.
Tot volgend jaar!!