vrijdag 16 november 2012

Winter.

Brrr... wat is het koud! Moest net op de fiets Annabel halen van het winterkoor, waar ze op zit via Kids on Stage. Zo koud, echt. Mijn winterjas kan ik vervangen door mijn echt warme winter-winterjas!
Over Annie gesproken; ze heeft sinds woensdag een beugel. Mijn hemel, Heras hekwerk is er niets bij! Overal ijzer waar je kijkt! En een pijn dat ze heeft, dat valt een beetje tegen geloof ik! Logisch, alles wordt op zijn plek getrokken. Uiteraard zal dit wel minder worden de komende tijd. Ze kan wel goed praten en na anderhalve dag vloeibaar eten gaat (zacht) eten wel weer wat. Maar nog even brood zonder korst, geen harde dingen etc. Gelukkig heeft ze zelf al ontdekt dat chocoladereepjes (lees; haar st. Maartensnoep) best lukt! He fijn, hoeven we dat niet zelf op te eten, Sander en ik!
Gisteren mocht ze naar de gemeenteraad voor kinderen, waar ik over had verteld. Het was een geweldige belevenis voor de kinderen! Debatles, kennis maken met de burgemeester en andere raadsleden, een buffet van pizza, pannekoeken en hotdogs. (had ik ook best heen gewild..)
Uiteindelijk moesten ze hun project presenteren en beargumenteren waarom zij het geld moesten krijgen. Volgens vele aanwezeigen was hun idee veruit het beste, (ook de raadsleden hadden op hun idee gestemd!) maar toen moesten de kinderen nog stemmen. Annabel haar school en nog 1 andere waren over. Toen heeft een van de ouders van de andere school aan de overige kinderen gevraagd op hun school te stemmen. Dus Annabel haar school werd tweede, met 1 stem minder. Eigenlijk niet helemaal eerlijk, als ouders zich er mee gaan bemoeien! Kinderachtig, het is voor kinderen en als ouders zich er mee gaan moeien om hun eigen kinderen de winst te bezorgen, in plaats van oblectief stemmen, dan is het niet leuk. De kinderen moesten leren hoe democratie werkt. Nou ja, dat weten ze nu, en ook hoe vriendjespolitiek en corruptie werkt. Bah. Maar de kinderen hadden evengoed een geweldige dag gehad en vonden het gewoon jammer dat hun kinderboerderij/ecocentrum nu geen pluktuin kan aanleggen. (het ging om wel 4000 euro! das toch niet niets!)
(klein detail; alle andere plannen waren voor eigen scholen of speeltuintjes in eigen wijk, 'onze' school had een idee voor een openbaar ecocentrum waar alle basisscholen heen gaan voor natuurlessen etc. wat gewoon door iedereen te bezoeken is!) Maar goed, ik ben natuurlijk niet objectief.
Annabel ging vandaag overleggen met haar leraar of ze alsnog niet iets kunnen doen om geld op te halen voor deze boerderij, zodat de romantische pluktuin er alsnog kan komen. Zoiets als een braderie of rommelmarkt of zo. Haar leraar denkt er nog even over na. Het lijkt mij wel een leuk idee als deze groep 8 de organisatie voor zoiets op zich zou nemen! We zien het wel.

Ook Nora kwam deze week in de krant. Ze mocht met een juf van school en nog een klasgenootje naar de voedselbank, speelgoed brengen. Hier kwam een artikel van in de krant. Helaas weten we niet welke. We hebben zelf de lokale krant en alle blaadjes nagekeken, maar we hebben hem niet! Terwijl gisteren een klasgenootje ermee naar school kwam! Hebben we 1 krantje (een weekblad) waarschijnlijk niet gehad dus. grmmbblll. Maar ze hebben hem wel op school hoor, daar niet van, maar irritant.
Kleine correctie: inmiddels gevonden via google. (maar krantje inderdaad niet gehad..)

Verder is Julia weer opgeknapt, gelukkig. Ze heeft Flip de beer mee. Die komt dan een paar dagen logeren, en dan moeten wij een verslagje schrijven in het schrift. Leuk hoor, maar bij kind nummer 3 hoor je hiervoor gewoon een soort vrijstelling te krijgen of zo. Na jaren van slepen met die beer gaan we weer! Eigenlijk vinden we het niet meer zo leuk nu haha. Maar ach, Julia nog wel dus we spelen vrolijk mee. Maar Flip zet morgenavond ook zijn schoen. Wat doen we erin???? Ik heb nog 1 dag om wat te verzinnen.
En gezien het koude winterse weer ben ik maar begonnen met wat sneeuwsterren te haken. Leuk voor in d ekerstboom, of voor het raam. Na het haken heb ik ze in een badje met suikerwater gehad, dus ze zijn keurig stijf en stevig nu. Leuk hoor.
Hier zijn ze. Maar er komen er nog veel meer. Ook Annabel heeft een bestelling geplaatst...