dinsdag 6 november 2012

Kleinigheidje.

Julia is helemaal into Jolina Ballerina. Deze balletpop is groter dan een barbie, maar kleiner en smaller dan een andere babypop. 32 cm hoog is ze. En ale gewrichten kunnen bewegen. Via marktplaats heb ik voor 5-12 nog een pop gekocht, met exact dezelfde afmeting en ook beweegbare gewrichten, maar met bruin haar. Het is een echte Disney-Belle-pop. Met een gele jurk en hierbij nog een paar setjes kleren en een pyama en een slaapzak met kussen. Deze heb ik gekocht via Camilla's poppenboetiek. Vandaag kwam de set binnen. Wow, wat een leuke kleertjes en zo mooi gemaakt! Ze maakt ze allemaal zelf, heb ik begrepen. Echt zo knap. Ik denk dat Julia er heel blij mee zal zijn. Maar mede hierdoor geinspireerd ben ik bezig met een tas voor Jolina. Gehaakt. En aangezien haar haarnetje weg/stuk is, heb ik een haarnetje voir haar gemaakt. De tas ben ik nog mee bezig.
Aangezien ik me op het moment niet helemaal top voel zijn dit mooie kleine projectjes om te maken. En Julia is er blij mee.
Voor deze maat pop zijn er niet zo veel kleertjes tekoop, dus misschien maak ik ook nog een jurkje of rok of zo. We zien wel.

Gisteren was een van mijn kittens ziek. Hoe sneu, zo'n klein wollig hompie! Dus maar een ritje naar de dierenarts want Flip had koorts. (Ik heb serieus met een thermometer onder zijn staart zijn temperatuur opgenomen, haha!) Dus nu medicijnen mee want waarschijnlijk is het gewoon een griepje of het niesvirus (een staartje want ze zijn er vorige week tegen ingeent.). Gelukkig gaat het wat beter, maar het schatje slaapt nog heel veel. Hij eet wel weer wat maar het is nog niet veel. Het beestje lijkt nu naast zijn zusje best klein en dunnetjes. Als je hem aait voel je zijn botjes. Agossie! Maar verder zijn ze geweldig leuk en lief en grappig en schattig. Hoe je aan ze kan hechten na een week al! En ze krabben aan de krabton, hebben eigenlijk nog niets gesloopt hier, dus dat valt allemaal best mee. Ze komen alleen op de eettafel als we niet thuis zijn. Maar zodra de deur opengaat vliegen ze er af! Haha, geweldig!