vrijdag 5 oktober 2012

Kussenhoes

Ik had 2 grote kussens, van 70x70 cm, met rood pluche hoezen. Ook die waren we meer dan zat natuurlijk. En zoals ik al beschreef wist ik niet goed wat ik daarmee wilde. Zpagetti wordt erg duur, al gauw 50 euro per kussen. Dus heb ik 2 fleece dekens gekocht voor 10 euro en deze verknipt/versneden. In bruin en grijs. Deze heb ik met een festonsteek aan elkaar genaaid, aan de achterkant 2 flappen, zodat het kussen uit de hoes kan en deze eventueel gewassen kan worden. Vervolgens heb ik er een paar drukknopen opgezet omdat dit wat gaapte aan de achterkant. Het was een probeersel en de hoes is een beetje ruim geworden (of het fleece rekt wat uit) maar met het dikke rode pluche eronder vult het net genoeg op.
De kleuren zijn leuk en het kostte nog geen 5 euro per kussen.

Nu even uitproberen hoe lang het fleece zich netjes uit of snel gaat pluizen, maar dat zien we wel. Maken we wel weer eens wat anders. Hij is in ieder geval lekker knuffelbaar zo.