dinsdag 2 oktober 2012

Kleine verandering.

Eindelijk heb ik weer een beetje rust. Onze huiskamer stoort mij al langere tijd enorm, zoals ik al eerder beschreef. Alles is een beetje gedateerd en op. Mijn mooie eetkamerstoelen, die te mooi om waar te zijn leken, waren dat ook. Ik kreeg van de winkel vervolgens een mail dat de stoelen niet meer op voorraad zijn en dat ze binnen 30 dagen het alsnog proberen; vandaag is het geld teruggeboekt en niet eens een bericht gekregen of het nog zou lukken of niet! Dat is dus weer balen. Dat worden toch dure stoelen vrees ik, en met het oog op de kittens moet ik daar dus toch maar gewoon mee wachten, net als met de bank. Onze massief houten vloer moet ook eigenlijk geschuurd worden en opnieuw gelakt, op de muren zit een structuurmotief die we lelijk vinden inmiddels, dus ook dat zouden we het liefst laten stucen. Kortom, wat een ellende. Ik had overal rode accessoires die ik inmiddels ook meer dan zat was.... en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vanmiddag heb ik nieuwe lampenkappen gekocht en nieuwe potten. In grijs/taupe-achtig. Kijk, daar word je blij van, het knapt de hele boel hier op. Snel nieuwe hoesjes voor om de accubakken gehaakt, deze waren ook rood, nu dus grijs. Het mooie is, dat de oude bank met scheuren en alle andere dingen een stuk minder storen. Het is heerlijk rustig nu, stijlvoller en meer 1 geheel, vind ik.
Ik had de blauwe hoes van de hocker grijs geverfd, maar helaas is deze nog steeds blauwig. Mijn zomerjas die helemaal vaal was geworden is wel erg opgeknapt, dat dan weer wel. Misschien de hoes nog maar eens proberen te verven, wie weet pakt het dan beter. Dus nu de hocker maar gewoon even zonder hoes. Ook de grote loungekussens moeten nog een nieuwe hoes, maar dat komt wel. Ik zoek nog wel even door. Ik wilde ze eerst zelf maken van zpagetti, maar dat wordt zo duur, dan heb ik zo veel nodig dat ik net zo goed nieuwe hoezen kan kopen.
Hier een paar fotootjes.




En dit is mijn hoekje achter, bij het raam. De hocker.
Ervoor en erna.

Nu dus nog iets bedenken met de hoes. Iemand een idee?
Het zijn nog maar een paar kleine veranderingen, maar ik ben er blij mee. Voorlopig stoor ik me gewoon wat minder hier in huis. Ik vond het niet meer gezellig, rommelig en er valt dan ook niet tegen op te ruimen of te poetsen. Gek he, een paar maanden geleden was ik er allemaal nog zo blij mee en vond ik het zo gezellig?? Raar. Maar nu kan ik best een paar maandjes zonder nieuwe bank en stoelen. (nou ja, het zal wel moeten vrees ik..) Maar voor onze leuke lieve poesjes heb ik het graag over! Ze zijn zoooooo schattig. We hebben er erg veel zin in en kunnen niet wachten tot ze er zijn. Nog een paar weekjes.