maandag 22 oktober 2012

In Zweden!

Zaterdag, na een goede dag reizen, zijn we aangekomen in Zweden.
Het vliegen ging soepel, het overstappen op Kopenhagen naar de trein ging ook goed en de treinreis ging ook prima. Van Kopenhagen naar Kalmar is drieenhalf uur reizen, maar we zaten in een gereserveerde coupé met vaste plekken. Heerlijk en goed geregeld.
Op Kopenhagen was ik zo blij dat we geland waren dat ik al naar het station wilde gaan, tot mijn moeder zei dat we de koffers nog moesten halen. Oh ja, haha, dat was ook handig. Moeders ging nog even plassen, op weg naar de bagageband (ik ook), en in het toilet stond een groep Japanse dames te wachten. Mijn moedertje had dit even niet door dus schoot keurig om de groep heen en wilde een toilet in duiken. De Japanse vrouwtjes wisten niet hoe ze het hadden haha! Ik kon moeders nog net terug roepen. Oeps, ze had er even niet bi jnagedacht en vond al wel dat al die dames zo in de weg stonden in het toilet. Na verontschuldigingen konden de dames er wel om lachen haha! Goede actie weer van ons. Bijna zonder koffers en achternagezeten door Japanse dames, maar het liep gelukkig goed af. We hebben ons wel enigszins suf gelachen. In de trein moesten we ook nog even zoeken waar we met die grote koffers heen konden en blokkeerden het middenpad, maar met lieve hulp van zeer vriendelijke Zweden kwam alles goed.
We zijn goed aangekomen!
Wat was het heerlijk Janny en Rienk te zien na zo'n lange tijd. Gisteren zijn we heerlijk gaan wandelen langs de zee en door het bos. We hebben een beetje in de tuin bladjes bij elkaar geveegd. Het is enorm gezellig en we genieten volop. Ik heb een sjaal en muts voor Annabel gebreid. Op pen 8 dus zo klaar. Vandaag zijn we gaan shoppen en hebben heerlijk gegeten bij Ikea. We zijn net weer binnen want het is wel drie kwartier tot een uur rijden naar Kalmar. Moet je je voorstellen dat wij naar Amsterdam moeten rijden voor boodschsppen. Grappig.... Maar veel boodschappen ingeslagen zodat ze er weer een paar dagen vanaf zijn. Ach, als je goed plant en goed kijkt wat je gaat eten is het natuurlijk ook wel te doen. Eigenlijk kom ik thuis zelf ook vaak maar 2 keer per week in de winkel.
In Nederland gaat alles voorspoedig. Opa en Sander zijn gisteren met de meiden naar het strand geweest en vandaag is opa met de  meiden naar het museum geweest. Geweldig toch? Zonder problemen neemt opa de zorg voor 3 meiden op zich, kookt eten, doet de was, mijn schoonouders kwamen vanavond ook nog mee-eten bij hun. Wat een kanjer is het toch.
Morgen gaan ze naar Den Helder geloof ik, naar het marinemuseum en donderdag gaan ze naar het Corpus in Leiden, met mijn schoonvader en mijn nichtje. Ik denk niet dat de meiden ons erg zullen missen deze week, en dat is maar goed ook!
Woensdag en vrijdag is Sander ook thuis en zaterdag halen ze de kittens op.
Ik brei hier nog maar lekker een stukje verder. Ze redden zich wel zonder ons:-)