maandag 17 september 2012

Sorry..

Sorry dat ik de laatste weinig berichten heb geplaatst. Het is eigenlijk allemaa leen beetje druk hier en rommelig. Het computerprobleem is nog steeds niet helemaal opgelost, dus waarschijnlijk wordt dat gewoon een nieuwe, anders weet ik het ook niet meer. Als Sander het toch niet lukt, wie dan wel? Maar zoals ik al schreef, alle computers hier in huis zijn minstens 8 jaar oud, en de meeste dus ouder. Dus tja, het houdt toch eens op he..
Onze Julia heeft vorige week leren fietsen zonder zijwieltjes. Jippie!!!! Annabel en Nora waren hier wat later mee (lees; 5,5 en bijna 6 jaar oud!) dus Juul is met 4 de recordhouder hier! Ze moet wel nog leren opstappen zelf, maar dat doet ze nog niet echt. Dat kunnen wij wel doen, vindt ze. Lekker makkelijk haha.
Daar gaat ze! Ik heb ook nog wel foto's waar je haar beter ziet, maar daar sta ik zeer onflateus, gebukt op haha! Dus dat doen we maar niet!

Verder zijn we hier een beetje aan het rommelen, bomen uit de voortuin aan het slopen, Sander heeft de dakgoot schoongemaakt en opnieuw gekit, deze lekte, ik heb mijn kleerkast uitgemest en die van Julia, schuurtje opgeruimd etc. Ik wil dolgraag hier beneden aan de gang, stucwerk, een stom boerenraampje willen we weghebben, er moet een nieuwe bank komen want hier zitten scheuren in, de eettafelstoelen zijn op etc. Maar met de nieuwe kittens op komst, lijkt het me wijs om daar maar even mee te wachten. Voor je het weet staan de nageltjes in je nieuwe bank! Krabben zemet een beetje pech de nieuwe stoelen kaal of wat dan ook. Dus we doen het er nog maar even een paar maandjes mee. Maar het kriebelt wel, poehhh! De inrichting is ook wel gewoon een beetje ouderwets en saai geworden, na 13 jaar. Dat is toch niet gek? Ik weet al aardig hoe en wat ik wil, maar we moeten nog even wachten. Oooooh, en ik ben al niet de geduldigste...
Zou ik last hebben van nestdrang? Kijk, ik ben uiteraard niet zwanger, maar er komen wel 2 kittens, zou het dan toch niet een klein beetje net zo werken?  Haha!!! Ik wil opruimen opruimen opruimen....

Verder ben ik begonnen aan 2 sidewalk sjaals. een groene en een tweed grijs/blauwige. Eigenlijk is de groene wol een beetje te dun, dus ik moet daar gewoon flink wat extra toeren op maken om 2 meter lengte te behalen. Uiteraard moeten ze nog wel geblockt worden. Ik heb laatst uitgeprobeerd hoe dat moet, met acryl. Gewoon met stoom uit het strijkijzer! Werkt als een speer. Niet er op strijken, maar er boven houden en dan het gestoomde gedeelte een beetje plat duwen met je vingers, in model brengen. (Niet eraan trekken!)
Ze worden wel leuk vind ik.Ik heb dit patroon niet zelf bedacht, maar google maar op sidewalk shawl, dan kom je vanzelf bij de site en het patroon. Het lijken wel ananasjes. Leuk.

Verder zijn we best druk, met alle nieuwe schooldingen; informatie-avonden, formulieren invullen, schoolarts, orthodontist (Annabel krijgt een hekwerkje, voor 2,5 jaar lang, maar er moeten eerst 4 kiezen getrokken worden anders is er geen ruimte), badmintonlessen, gitaarles, paardrijden etc. In oktober mag Julia beginnen met zwemles, dus we buffelen nog even door. Dat is weer het nadeel van 3 kinderen, ook drie keer zoveel slepen. Gelukkig doen Annabel en Nora het meeste zelf inmiddels hoor, dus ik hoef niet elke keer met alles mee. Maar er blijft nog genoeg over.
Ik denk dat ik nu maar verder ga met een kast uitmesten...... of de salontafel, of de bijkeuken? Of zal ik Sander zijn kleerkast aanpakken? Ik denk dat ik dat maar niet moet doen ,wordt hij vast niet blij van.....


PS Ik krijg regelmatig reacties op mijn maaksels, en vragen of complimenten. Ik wilde even zeggen hoe geweldig leuk ik dit vind! Iedereen dank voor alle belangstelling en lieve woorden. Ik hoop dat ik jullie kan inspireren, net zoals ik zelf door veel sites word geinspireerd! Dat is toch wel het leuke van internet, niet waar? Sommige dingen bedenk ik zelf, maar een heleboel dingen leer ik van anderen (of kijk bij hun af, haha, hoe je het dan ook noemt). Fijn dat we elkaar kunnen helpen en bezig houden.