maandag 9 juli 2012

Ik kan het!

Na een klein weekje mijn ouders op bezoek gehad te hebben, heb ik weer tijd voor een berichtje. Het was weer erg gezellig de afgelopen dagen. Wat vliegt het toch om altijd...
Met moeders uiteraard weer druk geweest met de tuin. En altijd als zij langs is geweest en advies geeft over de tuin, is hij daarna weer mooi en gezellig. Ook al kan ze soms haar zin wat doordrammen (haha) ze heeft wel bijna altijd gelijk. We hebben plantjes gekocht, oude dingen eruit getrokken (die het geheel wat rommelig maakten) en de tuin is weer om door een ringetje te halen. Ik weet best veel over plantjes en zo, maar zij heeft zo veel ervaring en weet zo mogelijk nog meer over plantjes dan een gemiddelde tuinencyclopedie, lijkt wel. Als van de week het zonnetje een beetje schijnt zal ik wat foto's maken van de nieuwe plantjes. Het is nu zo somber buiten, dat wordt niets.
De caravan is naar de stalling, komend weekend gaan we naar mijn broer met de caravan, beetje klussen en schoonmaken van de buiten.
Verder was ik begonnen aan een tas van african flower hexagons. Deze is bijna klaar. En oohh joepieeeee! het is me gelukt, na een paar uur klooien met de naaimachine (hij had kuren, iedere keer liepen spoeltjes vast, brak de bovendraad, kreeg ik niet de juiste draadspanning of zo) heeft mijn nieuwe tas een voering! Bij de vorige gehaakte tas had ik ook een voering ingenaaid, maar met de naaimachine, over het gehaakte stuk. Geloof me, dat is niet de goede manier, de voering zat een beetje getrokken met als gevolg dat na verloop van tijd de voering dus inderdaad stuk scheurde.
Deze voering heb ik helmaal netjes omgestikt en vervolgens met het handje, steekje voor steekje onzichtbaar aan de tas vastgenaaid. Het werk viel wel mee, moet ik zeggen, en het ziet er heel mooi uit. En aangezien de afmetingen van de tas niet echt op te nemen zijn (Ik heb hem volledig aan elkaar gehaakt, iedere hexagon) heb ik de voering enigszins op de gok moeten uitmeten, maar hij past perfect! Ik ben nu bezig met de hengsels en er moet nog een knoopje aan. (Morgen eerst een mooi knoopje kopen..)
Ik vind hem leuk...... En heb weer wat geleerd....





De voering lijkt niet overal even ver van de bovenkant te zitten, maar dit klopt. Het zijn zeshoekjes, dus de bovenrand van de tas loopt ook zo. Geloof me, hij zit heel strak, bij iedere punt van de zeshoek zit ie evenver van de bovenkant en bij de lage stukken ook. Het lijkt zo misschien rommelig, maar dat is dus niet zo. Als hij helemaal klaar is laat ik meer zien.
Overigens heb ik nieuwe ergonomische haaknaalden gekocht; wat haakt dat fijn. Ik had altijd goedkope van Zeeman of Wibra (kan ik ook nog steeds best mee haken hoor) maar dit ergonomische is wel fijn. Ik had er al 1, van maat 1,5 (Zie vorige bericht) maar aangezien ik zo veel haak, vond ik dat ik dat wel verdiende, een paar duurdere naalden. Vooral in de kleinere maatjes is dit prettig.