maandag 16 juli 2012

Bijna...

Nog een weekje en dan hebben de kinderen eindelijk zomervakantie. Wij moeten nog even werken, maar evengoed is het al heerlijk dat we op onze vrije dagen niet naar school hoeven of naar paardrijden of muziekles of musicalklas of what ever..... Even bijna niets. De kinderen zijn er ook wel een beetje aan toe inmiddels. Ik vind dit wel erg laat voor ze. Van de andere kant, gezien het vreselijke weer mogen we blij zijn dat ze nog moeten beginnen met de vakantie. Meer kans op knap weer. Het zuiden heeft er al ruim 2 weken opzitten, en dan met dit weer. Bah!
Afgelopen weekend lekker in Tiel geweest, enorm gezellig gehad, heerlijk gegeten en heerlijke mojito's gehad. Oh jummie.....
Broer en man hebben de caravan aangepakt en alles gecontroleerd. Alles doet het, gas, kranen, licht, koelkast, kachel etc. Nieuwe banden zitten er op en een stabilisator-koppeling dus we kunnen veilig op pad. De eerste camping is al geboekt, we wachten op bevestiging van de tweede. Lekker vooruitzicht.
En tja, zaterdag met schone zus de stad in, 24 bollen wol gekocht......... hee, ze waren in de aanbieding dus tja, dan moet je wel groot inkopen toch? Om er echt winst op te maken? Toch? Ik kreeg visioenen van mijn eigen wolkast, keurig op kleur gesorteerd, en dan als je wilt gaan haken met je eigen winkelmandje langs je kast en inladen haha! Helaas kan ik nergens zo'n kast kwijt, het huis zit aardig vol met 3 kinderen, maar qua wol en katoen zou ik hem inmiddels best kunnen vullen...........
In de winkel keken de mensen me een beetje raar aan, bijna fladderend van geluk, met mijn 2 winkelmanden volgeladen. Ach who cares, ik word er enorm blij van! Ik ben een simpele ziel, ik weet het, maar ik vind het heerlijk om ter plekke een project te kunnen kiezen en dan ook wel wol of katoen te hebben om aan te pakken. (aangezien je altijd zult zien dat ik iets in mijn hoofd krijg op zaterdagavond of zo, als de winkels voor langere tijd gesloten zijn!). Dus, een slimme meid is op haar handwerk voorbereid, toch?
Schone zus maakte een meer dan leuke hanger voor aan haar sleutelbos, en laat ik net nieuwe caravansleutels hebben???? Die kunnen wel een knap hangertje gebruiken toch? Ik heb weer veel ideetjes. Ben ook begonnen aan kussens voor de caravan, heerlijk! In rood, gebroken wit en groen. Dank schone zus voor je idee!
Even een foto van mijn wolletjes...
24 bollen.

Schone zus heeft gisteren ook nog even Annabel geknipt; prachtige lagen in haar enorme dikke haar, met een schuin weglopende pony/ lok aan de voorkant. Het staat Annabel geweldig! En niet te geloven, wat al 4 jaar niet meer lukt, ze is vanmorgen naar school gegaan met haar haren in een staart! Vrijwillig! Al jaren lang weigert ze dit, voelt zich een jongen of denkt dat het haar niet staat, de haren strak uit het gezicht (wat natuurlijk onzin is want dat staat haar meer dan prachtig, de pannekoek!) maar nu heeft ze die lok/ plukken aan de voorkant en nu wilde ze dus meteen haar haren vast.
Dank Miranda, dit is geweldig! Het kind is zooooooo in de wolken met haar kapsel en de speld die ze kreeg.... En als zij zich lekker voelt en goed voelt, straalt ze helemaal en geniet ik natuurlijk ook enorm! Het staat haar ook echt heel mooi hoor.
Dat was afgelopen weekend. Wat vliegt het toch om als je het leuk hebt. Hopelijk is volgend weekend droog en mooi, dan zouden we misschien met de caravan kunnen kamperen. Zou leuk zijn. We duimen......