vrijdag 1 juni 2012

Het wordt steeds maller....

Tja, ik had van de week nog wat cabochons besteld met silli plastique, zoals ik had verteld. Dus vanmiddag even geprobeerd om van deze cabochons mallen te maken. En wederom verbaast mij het gemak van de silli, en het uiteindelijke resultaat met de mallen! Dit is toch echt zo simpel, met zo'n geweldig makkelijk effect, niet te geloven! Je kneedt de 2 componenten, hierna heb je 10 minuten om het mengsel te verwerken. Langer is ook echt niet nodig. Je draait een bolletje en drukt dit over het voorwerp heen. Beetje gokken met d egrootte, maar dit lukt heel snel, heel aardig. Zorg dat je voorbeeld (het voorwerp waarvan je de mal maakt) plat op een kunststof placemat of plank ligt. Het bolletje silli druk je hieroverheen. Je laat dit, met voorwerp en al, een paar uur rusten. Na ongeveer 2 uur bak je het nog af in de oven, bij 100 graden (ongeveer 2 uur). Uiteraard zonder het voorbeeld er dan in. En je mal is na schoonmaken met warm water, gereed voor klei, zeep, marsepein, fondant, gips of wat je maar kunt bedenken.
Nee, ik heb geen aandelen in silli, maar ben wel fan! Even een proefje gedraaid met marsepein. Zie hieronder het resultaat.
 De 2 uiterst rechtse (zalmkleurige en lichtroze) zijn de cabochons, daarnaast, van rechts naar links gezien, zijn de gemaakte mallen, en de 2 meest linkse, onder en boven, zijn de lichtroze en lichtgroene marsepeinen versie.
 Marsepeinen roos van dichtbij.
 2 schattige bloemetjes van marsepein.
Het onderste vogeltje is de marsepein, gemaakt met het bovenste vogeltje, de cabochon.
Je moet een beetje oefenen met de hoeveelheid marsepein die je gebruikt, echt heel weinig, zodat het net tot aan de rand is gevuld, maar dat heb je heel snel door.
I'm in love.....
Ik zie een taart met allemaal rozen voor me........... en vogeltjes, of cupcakes hiermee.... En dit zijn slechts een paar malletjes die ik heb gemaakt, heb nog veel meer bloemen! Oh, joepieeeeee!!!!!
Echt super, ik zie oorbelletjes van fimo of zo, of of..... nou ja, mogelijkheden te over.....